A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t

  • A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t
  • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel
  • A modell a Hyundai N márka alapértékeit: a Corner Rascal viselkedést, a versenypálya-alkalmasságot, valamint a mindennapi sportautós karaktert testesíti meg, és olyan kivételes vezethetőséget és aerodinamikai jellemzőket mutathat fel, amelyek nagy sebességnél is stabilitást, valamint magabiztos viselkedést eredményeznek.
  • Az IONIQ 6 N álló helyzetből mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára (N Launch Control rajtautomatikával), végsebessége pedig eléri a 257 km/órát: az autó versenypályán és közúton egyaránt tekintélyt parancsol
  • A fesztivál látogatói élőben is megcsodálhatják a Hyundai N teljesítményét a július 10-én megrendezett „N pillanat” eseményen, ahol ikonikus Hyundai N modellek állnak rajthoz a legendás goodwoodi hegyi felfutón

SZÖUL/NYUGAT-SUSSEX, 2025. július 10.  – A Hyundai Motor Company a mai napon a Goodwood Festival of Speed rendezvény keretében mutatta be az IONIQ 6 N modellt, a Hyundai N villamosítási programjának fontos mérföldkövét. A villamosított motorsport gyökereit megtestesítő Pure ETCR szériától kezdve a versenypálya-használatra született, ám teljes körű közúti alkalmassággal bíró elektromos járművekig tartó folyamat újabb meghatározó állomásaként a Hyundai N újraértelmezi a nagy teljesítményű elektrifikáció korlátait, és bemutatja az IONIQ 6 N sportmodellt.

Az IONIQ 6 N alapját a Hyundai azon megingathatatlan elhatározása biztosítja, hogy olyan nagy teljesítményű elektromos járműveket építsen, amelyek lélegzetelállító, magával ragadó vezetési élményt kínálnak. Ez a célkitűzés a Hyundai N három fő oszlopán nyugszik: ezek a Corner Rascal viselkedés, a versenypálya-alkalmasság, és a mindennapi sportautós karakter. Ezzel összhangban az IONIQ 6 N fejlesztés két fő cél mentén zajlott: egyfelől biztosítson kiemelkedő vezetési élményt a versenypályán, másfelől kínáljon a mindennapi használathoz elvárható kényelmet és kifinomultságot, azaz valósítsa meg a menetteljesítmények és a praktikum harmonikus egyensúlyát.

A legfontosabb műszaki fejlesztések között említést érdemel a teljesen átdolgozott futómű-geometria, a teljesítményvesztést minimalizáló, továbbfejlesztett virtuális sebességváltó (N e-Shift) rendszer, valamint a módosított hardvernek és a széles körű finomhangolásnak köszönhető, jobb hangminőség - mindezek magával ragadó, minden érzékszervre ható vezetési élményt ígérnek. Ezeknek az élvonalbeli technológiáknak az integrálása révén az IONIQ 6 N nem csupán a Hyundai N kiválósági törekvéseinek a legújabb példája, de a villanyautók számára is fényes jövőt vetít előre a nagy teljesítményű járművek szegmensében.

„Az IONIQ 6 N bemutatásával a Hyundai N még magasabb szintre emeli ajánlatát: olyan elektromos hajtásláncokkal csábítja az ügyfeleket, amelyek izgalmas, új lehetőséget biztosítanak az autózás iránt rajongó pilóták számára, hogy a közúton és a versenypályán egyaránt felvillanyozzák vezetés iránti szenvedélyüket.” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója.

A kimagasló mérnöki fejlesztőmunka és a villamosított teljesítmény találkozása

Az IONIQ 6 N az autóipar fejlődésének élén áll, és olyan említésre méltó sarokszámokat, valamint innovatív technológiákat mutathat fel, amelyek újraalkotják az elektromos mobilitás élményét. A lenyűgöző 650 LE (478 kW) csúcsteljesítményre és 770 Nm maximális forgatónyomatékra képes IONIQ 6 N lélegzetelállító 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (N Launch Control rajtautomatika esetén), végsebessége 257 km/óra.[1]

A modern nagy teljesítményű autók iránt támasztott elvárások maradéktalan kielégítésére született IONIQ 6 N módosított akkumulátorvezérlő rendszert (N Battery) kapott. Az optimális hőszabályozásra tervezett rendszer a versenypálya-használat különböző módozataihoz képes alkalmazkodni, a gyorsulási versenytől kezdve a rövid távú versenyzésen át a hosszú távú versenyekig. Az akkumulátor-kondicionáló funkciók integrálása jóvoltából a rendszer nagyobb csúcsteljesítményre képes, ráadásul huzamosabban. Mindeközben az optimalizált hőszabályozás, illetve az akkumulátor hűtőközegének megnövelt kapacitású fűtőeleme jelentősen lerövidítik a klimatizálás időigényét. Ennek jóvoltából az IONIQ 6 N mindig készen áll a bevetésre.

Az IONIQ 6 N tervezése során kulcsszerep jutott az aerodinamikai jellemzőknek, a leszorítóerő és a csekély légellenállás átgondolt egyensúlya optimális teljesítményt kínál. A motorsport ihletésű elemek – például a konzolra emelt hátsó szárny vagy a szélesített kerékdobok – nem csak a bevetésre kész, agresszív megjelenést erősítik, de nagy sebességű kanyarvétel esetén a stabilitást is fokozzák. A kiemelkedő áramlástani hatásfok jóvoltából az IONIQ 6 N nem csak lenyűgözően néz ki, de kivételes magabiztossággal is mozog az úton, a versenypályán.

Az IONIQ 6 N színválasztékának új tagja a Performance Blue Pearl, amely gyöngyházfénnyel gazdagítja a Hyundai N jellegzetes Performance Blue árnyalatát. Ez a frissen kikevert tónus még kifinomultabb megjelenést eredményez, fokozott színmélysége még intenzívebbé teszi az IONIQ 6 N teljesítményét.

A plasztikusan megformált idomok mögött teljesen áttervezett futóműgeometria és újragondolt felfüggesztés található, amelyeket a még pontosabb vezethetőség, a még határozottabb úttartás igényét szem előtt tartva fejlesztettünk ki. A fejlett konfiguráció még jobb teljesítményt szavatol versenypályán, miközben nem csorbítja a mindennapok során elvárt, kényelmes rugózást. A mélyebb tömegközépponttal rendelkező IONIQ 6 N nagy sebességnél stabilabban viselkedik, és jobban tapad ívmenet során, így közúton és zárt pályán egyaránt sokoldalúan teljesít.

A menetdinamikát még magasabb szintre emelik az új kitérés-érzékelős ECS (elektronikusan vezérelt felfüggesztés) lengéscsillapítók. A kitérés-szenzorok jóvoltából a rendszer széles tartományban teszi lehetővé a csillapítási erő szabályozását, így alkalmazkodva a legváltozatosabb menetkörülményekhez, a mindennapi ingázástól az intenzív versenypálya-használatig. A megoldás fokozott rugózási komfortot, valamint kiszámíthatóbb, közvetlen vezethetőséget eredményez.

„Az IONIQ 6 N a bámulatos teljesítményt, a kifinomult akkumulátor-szabályozást, a mesteri aerodinamikát és a fejlett felfüggesztést kombinálva a sebesség, a stabilitás és a komfort magával ragadó egyensúlyát biztosítja, új mércét állítva a modern autóipari fejlesztés területén.” – mondta Manfred Harrer alelnök, a Hyundai Motor Company járműfejlesztési technológiai részlegének vezetője.

A magával ragadó élmény következő szintje: az IONIQ 6 N fejlett járműszabályozó rendszere

Az IONIQ 6 N házon belül fejlesztett, a vezető és a jármű közötti kapcsolat minden aspektusát magasabb szintre emelő, előremutató járművezérlő szoftverével újraértelmezi az elektromos járművek által biztosított vezetési élményt.

Ennek a bensőséges élménynek meghatározó eleme az N Active Sound + rendszer, amely dinamikus, magával ragadó hangzással gazdagítja a vezetés élményét. A sztereó hangforrásra épülő, növelt teljesítményű hangtervező processzort (ADP) alkalmazó rendszer olyan kiterjesztett hangzást biztosít, amely minden utazást magával ragadó hangélménnyel tesz különlegessé.

A vezető olyan, egyedi hangzási üzemmódok közül választhat, amelyeket mérnökeink konkrét hangulatokhoz vagy menethelyzetekhez optimalizáltak — ilyen a motorsport ihletésű ‘Gyújtás', a márka hagyatékát idéző 'Evolúció', vagy a futurisztikus 'Fénysebesség.' Mindegyik üzemmód rabul ejtő hangzásélményt nyújt.

Még tovább fokozza a teljesítmény élményét az N e-Shift, a Hyundai N innovatív váltásvezérlő funkciója. A motorsportot idéző, szűken fokozott áttételeket szimuláló N e-Shift még közvetlenebbé teszi a vezetés élményét, és még szorosabb kapcsolatot teremt a vezető és a jármű között. Az N e-Shift mostantól teljes mértékben kompatibilis az olyan elsődleges teljesítmény-szabályozó funkciókkal, mint az N rajtautomatika, az N driftoptimalizálás, az N Grin Boost vagy az N nyomatékelosztás, és ezáltal a teljesítmény és a kézben tarthatóság tökéletes egységét valósítja meg.  

Az érzékszervi élményt fokozza az N hangulati váltófény, egy olyan, egyedülálló beltéri világítási rendszer, amely az optimális teljesítmény érdekében pontosan jelzi a váltási pontokat. Ez a szinkronizált hangulatvilágítás olyan térré változtatja a vezetői környezetet, amelyben nem csak érezzük, de látjuk is a sebességváltásokat, ami még inkább magával ragadóvá teszi a vezetési élményt.

Az N Track Manager funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy minden eddiginél alaposabban kielemezze és testre szabja a versenypályán mutatott teljesítményét. Az intelligens funkcióval egyedi versenypályákat hozhatnak létre a felhasználók, felügyelhetik a sebesség-adatokat, és valós idejű szellemautó megjelenítésével, valamint részletes köridő-elemzéssel értékelhetik ki teljesítményüket. A versenypályán rögzített adatok magas szintű kezelését lehetővé tevő N Track Manager még inkább megerősíti az IONIQ 6 N pozícióját, mint olyan, komoly versenypálya-alkalmassággal rendelkező elektromos jármű, amelyet a legváltozatosabb teljesítmény-igények kielégítésére terveztünk.

Ehhez járul hozzá az N Drift optimalizáló funkció, amely révén páratlan módon szabályozhatjuk a jármű drift-jellemzőit. Testre szabhatók olyan paramétereik, mint a drift indítása, a driftszög vagy a kerék túlpörgése, így a vezető saját felkészültségéhez és vezetési stílusához igazíthatja a jármű viselkedését.

Ezek a vezetőközpontú funkciók együtt pontosan szemléltetik a Hyundai N azon törekvését, hogy sokoldalú, lélegzetelállító vezetési élményt biztosítson ügyfeleinek. A fejlett járművezérlő szoftverek képességeinek határát feszegetve az IONIQ 6 N a vezető bevonásának új dimenzióit nyitja meg, profik és hétköznapi sofőrök számára egyaránt.

Az IONIQ 6 N premierjével párhuzamosan a Hyundai sportos N alkatrészeket is forgalomba hoz. A Hyundai N motorsport-hagyatékából építkező komponensek révén az ügyfelek még inkább testre szabhatják járművüket, és motorsport ihletésű teljesítményben lehet részük közúton és versenypályán egyaránt.

A villamosított innováció és a lenyűgöző teljesítmény ünnepe

A Hyundai N idén reflektorfénybe áll a Goodwood Festival of Speed-en, autótörténeti mérföldkőként itt tartva meg az IONIQ 6 N világpremierjét. Miután 2023-ban bemutatta az IONIQ 5 N sportmodellt, a Hyundai N újabb tanúbizonyságát adja az innováció és villamosítás iránti elkötelezettségének a nagy teljesítményű járművek szegmensében.

Az ikonikus hegyi felfutó pálya mellé, a rajtvonalhoz közel telepített Hyundai N stand exkluzív lelátóval várja a látogatókat, páratlan rálátást biztosítva az ott zajló viadalokra. A prémium lelátó az események középpontjába helyezi a nézőket.

A Hyundai N stand vendégei egy interaktív utazás végén juthatnak fel az exkluzív lelátóra, valamint a sikeres teljesítést követően különleges, csak itt elérhető ajándékokban is részesülnek.

A standon belül pedig a Hyundai N villamosított kínálata várja az érdeklődőket. Megcsodálható itt a frissen bemutatott IONIQ 6 N opciós N tartozékokkal és alkatrészekkel felszerelt példánya, valamint az IONIQ 5 N és az IONIQ 5 N TA Spec is. Ezek a modellek együtt azt demonstrálják, hogy a Hyundai Motor hogyan jut el a motorsport ihletésű műszaki fejlesztésektől az élvonalbeli sorozatgyártású járművekig.

A hegyi felfutó futamon a sebesség és a technológia látványos demonstrációjaként olyan egyedülálló Hyundai járművek vesznek részt, mint a 2014-es WRC Rally 1, a 2024-es WRC Rally 1 Hybrid, az IONIQ 5 N, az IONIQ 5 N TA Spec, az i30 N, az RN24, az IONIQ 6 N, az IONIQ 6 N Drift Spec, valamint egy sportos alkatrészekkel felszerelt IONIQ 6 N. Ezen járművek mindegyike egyedülálló képességek birtokában vág neki a pályának, ami dinamikus, lélegzetelállító élményt ígér minden látogató számára.

A Fesztivál kihagyhatatlan eseménye lesz az ‘N pillanat’ bemutató futam, amelyre július 10-én kerül sor. Az összehangolt bemutatón a Hyundai N teljes modellválasztéka részt vesz – ez az esemény lesz az IONIQ 6 N dinamikus premierje –, látványosan demonstrálva a márka merész, előremutató autóipari szerepvállalását. Elnevezéséhez híven meghatározó pillanat lesz ez a Hyundai N életében, amely a márkának a villamosított sportautók jövőjéről alkotott elképzeléseit tárja a nézők szeme elé.


A vadonatúj IONIQ 6 N műszaki adatai

Műszaki adatok IONIQ 6 N
Villanymotorok teljesítményeElöl166 kW / 226 LE
Hátul282 kW / 383 LE
Összteljesítmény448 kW / 609 LE
Pillanatnyi csúcsteljesítmény (Boost)*478 kW / 650 LE (Elöl: 175 kW, 238 LE / Hátul: 303 kW, 412 LE)
Nagyfeszültségű akkumulátorEnergia-84,0 kWh
Töltési idő350 kW töltővel, 10%-ról 80%-ra kb. 18 perc (optimális körülmények között)
MéretekHosszúság4935 mm
Szélesség1940 mm
Magasság1495 mm
Tengelytáv2965 mm
Abroncsok275/35R20 * A kifejezetten az IONIQ 6 N számára fejlesztett, exkluzív ‘HN-jelzésű Pirelli P-Zero 5’ pontosan optimalizált, precíz teljesítményt kínál a lehető legdinamikusabb vezetési élmény érdekében
FékrendszerElöl / Hátul4 dugattyú, 400 mm / 1 dugattyú, 360 mm
Regeneratív fékrendszer lassítíóképességeakár 0,6 G (0,35 G az ABS működésbe lépésekor)
Közegellenállási együttható0,27
0 – 100 km/óra3,2 mp (N Rajtautomatika aktiválásakor)
VégsebességAkár 257 km/óra 
Hatótávolsági célértékA regionális piaci bevezetéskor lesz elérhető
KarosszériaszínekPerformance Blue gyöngyház, Abyss Black gyöngyház, Serenity White gyöngyház, Nocturne Gray metálfény, Nocturne Gray matt, Gravity Gold matt
Utastéri színekFekete, Performance kék díszítő részletekkel
Teljesítmény-fokozó jellemzők N Rajtautomatika- Automatikusan úgy módosítja a hajtónyomatékot, hogy optimális keréktúlpörgést érjen el, ezzel a lehető leghatékonyabb erőátvitelt és villámgyors állórajtos gyorsítást tesz lehetővé.
 N e-Shift- Olyan, egyedülálló váltási érzetet és vezetési élményt kínál, amelyet eddig csak a belső égésű motorral szerelt járműveknél tapasztalhattunk
 N Active Sound +- Fokozott visszajelzést biztosít a vezetőnek, elősegítve a jármű pontos irányítását
 N Grin Boost- 10 másodpercre maximális gyorsítóképességet szavatol - Megnöveli a hajtáslánc csúcsteljesítményét, valamint a villanymotor robbanékonyságát, így támogatva az előzési manővert
 N akkumulátor- Előkondicionálja az akkumulátort a kiválasztott felhasználási mód (gyorsulás, rövid távú versenyzés, hosszú távú versenyzés) igényeihez igazodva - Gyorsabb akkumulátor előkondicionálás optimalizált hőszabályozással és nagyobb hőkapacitású hűtőfolyadék-fűtővel
 N Drift Optimalizáló- Egyénileg szabályozható szintek a testre szabott drift-beállításokért - Drift indítása (RTO) / Driftszög (ESC) / Elpörgés (TCS)
 N NyomatékelosztásA hajtóerő első és hátsó tengely közötti eloszlását variálja 11 beállítható fokozatban
 N Pedál- Dinamikus kanyarvételt tesz lehetővé, három választható szinttel a gyorsabb ráfordulás érdekében
 N regeneratív fékrendszer- Akár 0,6 G regeneratív lassulás a fáradásmentes fékhatás érdekében. Az ABS működése közben akár 0,35 g negatív gyorsulás.
 TPMS egyedi üzemmód- A vezető egyedi nyomásértéket határozhat meg

* A N Grin Boost legfeljebb 10 mp-ig elérhető, utána 10 mp-ig tart az ismételt feltöltése.

※ Megjegyzés: Az energiafelhasználási és menetdinamikai adatok nem véglegesek. A becsült értékeket ennek megfelelően kérjük feltüntetni. A járműre vonatkozó műszaki és felszereltségi információk országtól / régiótól függően eltérőek lehetnek, és előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak.


[1] Aktív N Grin Boost is esetén. A N Grin Boost legfeljebb 10 mp-ig elérhető, utána 10 mp-ig tart az ismételt feltöltése.