Az új Bayon

Offenbach, 2024. január 18. – A Hyundai Motor a mai napon bemutatta a karakteres, erőteljes stílusjegyekkel megújult Bayon szabadidőjárművet. A belső tér és a technológiai tartalom frissítéséhez kapcsolódóan a Hyundai azokat az intelligens online kapcsolódási és biztonsági funkciókat is továbbfejlesztette, amelyek kiemelik a modellt a B-SUV szegmensből.

Robusztus, új dizájn

A kifejezetten az európai piacra tervezett Hyundai Bayon határozott, merész stílusjegyekkel újul meg. Az elülső nappali fényeket különleges, integrált LED-sáv köti össze, megvalósítva a Seamless Horizon fénykaraktert. Az első lökhárító, valamint a hűtőmaszk átdolgozott rajzolata és mintázata még merészebb, még robusztusabb megjelenést kölcsönöz a modellnek. Hátul szintén újrarajzolták a lökhárítót; a kínálatban új 16 és 17 colos keréktárcsák jelentek meg.

Széles körben elismert, stílusos és vagány dizájnja kiemeli a mezőnyből a Bayont, köszönhetően a váratlan, látványos arányoknak és erőteljes grafikai részleteknek. Elöl, az áttervezett hűtőmaszk alul nyitott kialakítása stabil kiállást kölcsönöz az autónak. Oldalnézetből a dinamikus vállkialakítás ék alakú megjelenéssel ruházza fel a modellt. Hátul nyílhegy alakú zárófények emelik ki a tetőoszlop dinamikus rajzolatát; végsőkig kitolt pozíciójuknak köszönhetően széles kiállást biztosítanak a járműnek. A karosszérián és a lámpatesteken egyaránt megjelenő szögletes idomok, háromszögletű motívumok és vízszintes vonalak kihangsúlyozzák a Bayon szélességét, és erőteljes, modern megjelenést kölcsönöznek az autónak.

Összesen kilenc karosszéria közül lehet választani; ebből négy árnyalat – a Lumen Grey Pearl, a Meta Blue Pearl, a Lucid Lime Metallic és a Vibrant Blue Pearl – vadonatúj. Opciós kéttónusú tető is rendelhető; a Phantom Black tetőlemez számos karosszériaszínnel társítható.

Fejlett kapcsolódási megoldások és technológia

A Hyundai ügyfélközpontú filozófiájával összhangban az új Bayon fejlett kapcsolódási technológiákat kínál. Az ultramodern digitális műszeregység és az élvonalbeli infotainment szolgáltatások még tovább fejlődtek, köszönhetően a vezeték nélküli térképfrissítés (OTA) bevezetésének.

Az ügyfelek mostantól alapfelszerelésként kapják a 4,2 colos LCD műszeregységet és a 10,25 colos AVN (audio-video és navigációs) központi képernyőt. Az új Bayonban ezek mellett visszatér számos, az előző modellváltozatban nagy népszerűségnek örvendő szolgáltatás, így az opciós 10,25 colos digitális műszeregység (üzemmódtól függő, módosított grafikával), az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, a vezeték nélküli telefontöltő, valamint a Bluelink® telematikai rendszer legújabb kiadása.

Mindkét üléssoron egy-egy USB-C aljzat szolgál a legújabb generációs készülékek gyorstöltésére. Az első USB-A csatlakozó adatátvitelre is alkalmas, azon keresztül a fedélzeti infotainment rendszerhez csatlakoztatható a telefon. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé. A nyolc hangszórót – köztük egy mélynyomót – alkalmazó rendszer felső kategóriás zenei élményt kínál az utasoknak.

Erősebb belső világítás

Az új Bayon tágas, világos belső terének kialakítása során tervezőink elsősorban az elöl és hátul utazók maximális kényelmére, valamint a lehető legtágasabb csomagtartó kialakítására törekedtek. A megújult modell összes belső fényforrását jobb megvilágítást biztosító LED-ekre cserélte, az opciós LED-es utastéri világítástól / térképolvasó lámpától kezdve a napellenzőbe beépített világításig. Az opcióként kérhető, első üléssori többszínű hangulatvilágítás jóvoltából az utasok pillanatnyi kedvükhöz igazíthatják az utastér tónusát.

Ultramodern biztonság

A Hyundai szabadidőjármű-családjának legkisebb tagját, a Bayont fejlett vezetéstámogató funkciói is versenytársai fölé emelik. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) először figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni az ütközést. A rendszer képes az autók, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére, valamint rendelkezik kereszteződésben történő kanyarodás funkcióval, amely automatikusan fékez, ha kereszteződésben kanyarodás közben szemből közeledő járművet észlel. A navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC) a fedélzeti navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) a járművön körben elhelyezett szenzorokkal figyeli a forgalmat, és amennyiben járművet észlel, arra a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel hívja fel a figyelmet. A BCA szükség esetén a fékeket is működteti, hogy elkerülje az ütközést vagy mérsékelje annak hatásait. A Bayon ezek mellett számos olyan funkcióval is bír, amely a vezető figyelemvesztése esetén siet a segítségére. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) a vezetési stílus változásából érzékeli, ha a vezető fáradt vagy figyelmetlen. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összehangolva működik. Az LVDA figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az előtte álló jármű elindult.

A Bayon 4G hálózaton kommunikáló, második generációs eCall szolgáltatása automatikusan értesíti a mentőszolgálatokat, amennyiben a jármű olyan súlyos balesetet szenved, hogy kinyílnak a légzsákjai. Az eCall funkció gombnyomással is aktiválható.

Jogi nyilatkozat: CO2- és károsanyag-kibocsátási információk

  • Az új Bayon még nem kapható. A modell hivatalos CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.