A Hyundai Motor rekord magas, 24,6 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a 2025-ös Interbrand rangsorban.
- A Hyundai Motor márkaértéke sorban tizenhatodik alkalommal nőtt az Interbrand globális márkaelemzésében: a 2025-ös Best Global Brands listán 24,6 milliárd dolláros márkaértékkel a 30. helyen áll az autógyártó
- A Hyundai Motor globális üzleti lendületét olyan mérföldkövek határozták meg 2024-ben, mint a rekord magas bevételek, az indiai tőzsdei bevezetés, valamint a 100 milliomodik gépjármű legyártása
- A vállalat mobilitási piacon elfoglalt vezető szerepét díjnyertes elektromos járművek, élvonalbeli biztonsági minősítések, valamint a villamosított járművek kínálatát bővítő, új modellek – pl. az IONIQ 9 és a vadonatúj NEXO – erősítik.
- A további növekedést és a márka erősségét szoftveres innovációk, technológiai fejlődés, díjnyertes kreatív kampányok, valamint globális szponzorációs szerződések biztosítják.
SZÖUL, 2025. október 15. – A Hyundai Motor Company minden eddiginél magasabb, 24,6 milliárd dolláros márkaértékelést ért el, és ezzel a 30. helyen szerepel az Interbrand 2025-ös Best Global Brands rangsorában. Az idei sorban a tizenhatodik év 2010 óta, amikor a Hyundai Motor Company növelte értékét a listán. A növekedés mértéke az elmúlt öt évre vetítve elérte a 72 százalékot. A vállalatot sorban másodszor választották be a világ 30 legértékesebb márkája közé.
A Hyundai Motor emelkedése a rangsorban a vállalat erőteljes pénzügyi teljesítményét, stratégiai jelentőségű, globális terjeszkedését, valamint folyamatos innovációs célú beruházásait tükrözi. A vállalat 2024-ben rekord magas bevételt ért el, fontos gyártási mérföldkőhöz érkezett, és meghatározó jelentőségű tőzsdei részvénykibocsátást hajtott végre. Emellett a Hyundai tovább növelte vezető szerepét az elektromobilitás és a biztonság terén, miközben díjnyertes kampányokkal és globális szponzori tevékenységekkel erősítette márkajelenlétét. Ezek az erőfeszítések a márka befolyását és növekedési potenciálját egyaránt erősítették.
„A rekord magas márkaérték közvetlenül keményen dolgozó munkatársaink elhivatottságának, valamint az igazgató tanács elnöke által megfogalmazott, egyértelmű jövőképnek tudható be.” –mondta José Muñoz, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Hálával tartozom szolgáltatás-centrikus kereskedőinknek, akik nap, mint nap megtestesítik értékeinket, és büszkeséggel tölt el a tudat, hogy a koreai gyökereinkből fakadó operatív hatékonyság sikeresen támogatta globális terjeszkedésünket. Díjnyertes elektromos járműveinktől kezdve a gyártás terén bevezetett innovációkig tevékenységeink minden aspektusával olyan márkát teremtünk, amelyben megbíznak, és amelyet nagyra értékelnek az ügyfelek. Amint az 'emberiséget szolgáló fejlődés' hitvallás szellemében dolgozunk tovább, nem mondhatok mást, mint hogy most különösen jó a Hyundai csapat tagjának lenni.”
„A Hyundai Motor Company töretlen lendülettel vezet be a legváltozatosabb ügyféligényeket kielégítő járműveket, a tisztán elektromos modellek egyre bővülő kínálatától kezdve a hibrid típusokig. A régiókra szabott marketing tevékenységek révén a márka egyre erősíti globális rajongó táborát.” – mondta Jihun Moon, az Interbrand Group globális igazgatója. „A Hyundai Motor folyamatosan erősíti az ügyfelekkel történő érintkezési pontokat – nem csak az Amerikai Egyesült Államokban és Európában, de a fejlődő világ piacain is –, és ezzel megteremti az alapokat a márka értékének és elismertségének a folyamatos fejlődéséhez.”
A globális üzleti lendület stabilizálása egy bizonytalan nemzetközi környezetben
A Hyundai Motor erőteljes márkaérték-növekedéséhez számos kulcsfontosságú esemény járult hozzá a 2024. év során; olyan események, amelyek hitelesen tanúskodnak a vállalat globális befolyásáról és ellenálló-képességéről:
- Rekord magas bevételek: a Hyundai Motor minden korábbinál magasabb, 175,2 billió koreai won értékű forgalmat ért el 2024-ben; a bevételek 2020 óta sorban ötödik éve nőnek folyamatosan. Emellett a vállalat fenn tudta tartani jelentős, 8,1 százalékos üzemi profitját.
- 100 millió eladott jármű: a vállalat összesített termelése 2024-ben elérte a 100 millió darabos mérföldkövet. Erre mindössze 57 évre volt szüksége, és ezzel a Hyundai az iparág egyik leggyorsabb ütemben fejlődő szereplője.
- Tőzsdei részvénykibocsátás Indiában: a Hyundai Motor India Ltd. (HMIL), a Hyundai Motor Company leányvállalata 2024-ben az indiai értéktőzsde történetének legnagyobb részvénykibocsátását hajtotta végre.
- Stratégiai beruházások az USA-ban: a vállalat további régiós beruházásokkal erősítette jelenlétét Észak-Amerikában.
A mobilitási piacon betöltött vezető szerep megerősítése
A Hyundai Motor az elektromos járművek (EV) és a biztonság terén elért, úttörő jelentőségű fejlesztések révén őrzi vezető szerepét a globális mobilitási piacon. A vállalat 2025-ben kulcsfontosságú eredményekkel erősítette meg pozícióját a globális mobilitási verseny élén:
- Díjnyertes modellek: az INSTER a World Car Awards díjátadóján elnyerte a 2025. Év Elektromos Járműve címet; ezzel a Hyundai sorban a negyedik alkalommal diadalmaskodott a WCOTY szavazásán
- Vezető szerep a biztonság terén: 2025 októberéig bezárólag nem kevesebb mint hét Hyundai modell szerezte meg a 2025 IIHS TOP SAFETY PICK+ (TSP+)¹ minősítést az IIHS törésteszten, ezzel is megerősítve a vállalat utasbiztonság iránti elkötelezettségét. A minősítés az észak-amerikai specifikációjú járművekre érvényes.
- Változatos ügyféligények kielégítése: a Hyundai Motor az IONIQ 9 és a vadonatúj NEXO tüzelőanyag-cellás elektromos jármű bevezetésével tovább bővítette villamosított típusainak választékát, így ügyfelei még szélesebb kínálatból válogathatnak.
- Az elektromos átállás támogatása: a Hyundai Motor növelte a hibrid járművek eladásait, kihangsúlyozva azok jelentőségét az elektromos átállás kezdeti szakaszában felmerülő kétségek eloszlatásában.
A jövőbeli növekedés biztosítása
A Hyundai Motor fejlett technológiák támogatásával gondoskodik a vállalat jövőjéről. Többek között:
- A HMGMA megnyitása: a Hyundai Motor átadta első, mesterséges intelligencia segítségével, adatalapon működő, szoftver alapú gyártóüzemét (SDF), amely innovatívabb, hatékonyabb gyártási folyamatokat tesz lehetővé.
- Pleos szoftvermárka: a vállalat bemutatta új mobilitási szoftverplatformját, a 'Pleos'-t, ezzel megteremtve a szoftver alapú járművek (SDV) leendő ökoszisztémájának az alapját.
A kreatív márkaélmény megújítása és fejlesztése
A Hyundai Motor számtalanszor bizonyította, hogy innovatív kampányaival, szponzorációs együttműködéseivel és az általa nyújtott ügyfélélményekkel képes hatékonyan kapcsolatot teremteni globális közönségével.
- Díjnyertes kreativitás: a vállalat kiemelkedő kampányaival – köztük a 'Night Fishing' rövidfilmmel és a ‘Tree Correspondents’ CSR kezdeményezéssel – öt díjat (köztük egy Nagydíjat) nyert el a 2025. évi Cannes Lions nemzetközi kreatív fesztiválon.
- Globális márkaépítés: a vállalat az összes kulcsfontosságú térségben erősíti a márka jelenlétét, a 26. évében járó FIFA-együttműködéstől kezdve az olyan új szponzori megállapodásokig, mint a délkelet-ázsiai labdarúgó szövetség ASEAN Hyundai-kupája, és a dél-amerikai labdarúgás legrangosabb eseménye, a CONMEBOL Libertadores kupa.
¹ A 2025-ös IIHS TSP+ besorolás feltétele, hogy a járművek „jó” osztályzatot szerezzenek a kisátfedéses frontális, a frissített részleges átfedéses frontális, valamint a frissített oldalirányú törésteszteken. Emellett „elfogadható” vagy „jó” szinten kell teljesíteniük frontális gázolás-elkerüléses vizsgálaton, továbbá már az alapkivitelű fényszórókkal is „elfogadható” vagy „jó” minősítést kell elérniük (www.iihs.org).
Az Interbrand minősítés, amelyet évente ad ki az azonos nevű globális márkatanácsadó szervezet, három alapvető szempont szerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait: ezek a pénzügyi teljesítmény, valamint a márka azon képessége, hogy egyrészt befolyásolja az ügyfelek választásait, másrészt támogassa saját jövőbeli növekedését. A Hyundai Motor 2025-ös teljesítménye a vállalat azon stratégiai sikerét tükrözi, hogy képes volt erősíteni globális üzleti lendületét, növelni a mobilitás terén betöltött vezető szerepét, valamint kreatív és innovatív márkaélményt nyújtani közönségének.