Michelisz Norbi minden idők egyik leghíresebb magyar autóversenyzője,
a túraautó-világbajnokság első magyar pilótája, világkupagyőztese. 2018 óta
a Hyundai versenyzője, 2019-től pedig a márka magyarországi nagykövete.


Michelisz Norbi 1984-ben született Himesházán, nagybátyja hatására már egészen kicsi korában beleszeretett a motorsportok világába. Az autóverseny-szimulátoros kezdetek után 21 évesen ülhetett először versenyautóba Wéber Gábornak és a Zengő Motorsportnak köszönhetően. Ekkor derült fény igazán kimagasló tehetségére.



2013-ban Norbi már egy Honda Civiccel állt rajthoz. A technikai meghibásodásokkal
teli szezonban ismét a 6. helyen zárt, a következő idényben viszont újra javítani tudott
eredményein, így 2014-ben már az összetett ranglista 4. helyén végzett.
2015-ben újra nyert a Hungaroringen, ebben a szezonban pedig másodjára is
begyűjtötte a Yokohama Trophyt, aminek köszönhetően meghívást kapott a Honda
gyári csapatába. Utolsó idényét a Zengő színeiben a 6. helyen zárta. A 2016-os
és a 2017-es évet Norbi a JAS Motorsportnál töltötte továbbra is a Civic volánja mögött.
Első szezonjában addigi legjobb eredményeit érte el, az idény legvégén csupán 1 ponttal
csúszott le az összetett 3. helyezésről. 2017-ben Norbi még magasabb sebességi
fokozatba kapcsolt, és egy szintén megpróbáltatásokkal teli szezonban végül a 2. helyen
végzett, az idény vége felé közeledve egyre nagyobb nyomást gyakorolva a végül
világbajnoki címet szerző Thed Björkre.
2018-ban a WTCC nevet váltott, és WTCR néven, megváltozott szabályokkal
és versenyautókkal folytatódott a legrangosabb túraautó-bajnokság. Ekkor igazolt át
Norbi a BRC Racing Teamhez, a Hyundai Motorsport pilótájaként. Első szezonjában
a Hyundai i30 N TCR volánja mögött hatszor végzett a dobogós helyen, és egy
győzelmet aratott Szlovákiában, így a szezont a 4. helyen zárta. Majd 2019-ben
érkezett el Norbi nagy éve, amikor – sokak szerint – a valaha rajtvonalhoz állt legerősebb
túraautó-világbajnoki mezőnyben, egy kifejezetten kiélezett szezonban öt győzelemmel
és tíz dobogós helyezéssel végül megnyerte a túraautó-világkupát. Így Norbi nemcsak
minden idők első magyar versenyzője és futamgyőztese a világ legnagyobb túraautó-
bajnokságában, hanem az első magyar túraautó-világkupa győztes is.


A WTCR helyébe 2023 tavaszától a TCR Világsorozat lép, ez lényegében
felfogható a túraautó-világkupa utódjaként is. Természetesen az új bajnokság
rengeteg változással jár, egy dolog azonban biztos: Norbi idén is a Hyundai
színeiben versenyez, mégpedig a már jól ismert Elantra N-nel. A szezon első
versenyhétvégéjén Norbi az 1. és a 8. helyen zárt, így egyből a tabella élére
került. Közvetlenül mögötte csapattársa, Mikel Azcona áll.

Norbi a Hyundai Hungary legújabb videósorozatában Lékai-Kiss Ramóna
és Csörgő László közreműködésével mutatott be különböző, téli vészhelyzetekben
alkalmazandó vezetéstechnikai fogásokat.