Hírek

Autó, mindenkinek: Az új generációs Hyundai i30

  • Az új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor DNS-ét meghatározó modell
  • Európai tervezés, fejlesztés, tesztelés és gyártás gondoskodik a legmagasabb ügyfélértékről
  • Új, koherens és időtlen formaterv, beleértve a frissen kidolgozott kaszkád hűtőrácsot
  • Méretcsökkentett, gazdaságos hajtáslánc-kínálat, benne a vadonatúj, 140 lóerős 1.4 T-GDI benzinmotor
  • A modern ügyfelek minden elvárását kielégítő kapcsolódási és aktív biztonsági funkciók


Az új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor lényegét, a márka európai jelenlétét meghatározó modell A 2017 elején bevezetésre kerülő új generációs i30 a Hyundai Motor válasza napjaink gyorsan változó értékrendjeire, az ügyfelek technológiai megoldásokban gazdag, egyedi stílusú, rugalmas termékek iránti, fokozott érdeklődésére.

Az új generációs i30 kiemelkedő értéket képvisel az egyedülálló és családos ügyfelek, idősek és fiatalok számára egyaránt. Intelligens, örömteli alternatíva azok számára, akik vonzó formatervet, takarékos és dinamikus közlekedési eszközt, valamint teljes körű biztonsági szolgáltatási csomagot keresnek. Az autó minőségét és megbízhatóságát az iparágban teljességgel egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia szavatolja.

„Meghallgattuk ügyfeleinket, megvizsgáltuk igényeiket. Úgy alakítottuk ki autónkat, hogy az mindenki számára vonzerővel bírjon. Az új generációs i30 a Hyundai európai DNS-ét hordozó autó: megfizethető, formájában vonzó, technológiáját tekintve innovatív, vezetése pedig élményszámba megy." - mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. “A legújabb infotainment és kapcsolódási funkciókkal mindazt kínáljuk, amit a digitális bennszülöttek, napjaink és a közeljövő ügyfelei elvárnak autójuktól.”

Az új generációs i30 olyan kapcsolódási funkciókkal demokratizálja a technológiát, mint az Apple CarPlay, az Android Auto, vagy a vezeték nélküli töltőrendszer, amelyek mindegyike még kényelmesebbé, biztonságosabbá és praktikusabbá teszi az okostelefonok használatát vezetés közben. A legmodernebb aktív biztonsági rendszerek, mint az önműködő vészfékrendszer, az intelligens sebességtartó automata, a sávelhagyást gátló rendszer, az éberségfigyelő rendszer, vagy a holttér-felügyelet kényelmesebbé teszi az utazást, így az új generációs i30 fedélzetén még élvezetesebben telik az idő.



Mivel az európai vásárlók mindenekelőtt formatervük miatt választják a Hyundai gépkocsikat, az új generációs i30 esetében tovább fejlesztettük a márka formanyelvét, precíz, feszes vonalakkal, kifinomult, dús felületekkel, plasztikus kialakítású karosszériával teremtve időtlen, magabiztos megjelenést.

„Formatervezőink a szenvedélytől és lelkesedéstől hajtva teszik büszkévé és elégedetté a Hyundai-tulajdonosokat. Ez a szemlélet egyértelműen megnyilvánul az új generációs i30-ban: az autó egy büszke kiáltvány!” - mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és vezető formatervezője. „Az új generációs i30 vezeti be a Hyundai frissen kialakított, új hűtőmaszkját; úgy nevezzük, kaszkád rács. Ez lesz a Hyundai új arculatának fő eleme."

A Hyundai Motor Europe Németországban működő műszaki központjának mérnökei szigorú tesztprogram során tökéletesítették az új generációs i30 menetdinamikai képességeit, ennek során Európa útjain, valamint a legendás nürburgringi Nordschleifén is megfordultak. A kiemelkedően merev és könnyű karosszéria 53 százalékban tartalmaz fejlett nagy szilárdságú acélt, magabiztos alapot teremtve a kiváló rugózási komforthoz és vezethetőséghez. Ehhez társul a 10 százalékkal közvetlenebb kormányzás és az új fejlesztésű futómű, ami együttesen azt jelenti, hogy a vezető anélkül élvezheti a kiemelkedő menetdinamikai adottságokat, hogy kompromisszumot kellene kötnie a kiemelkedő komfort terén.

A hajtáslánc-választék méretcsökkentett turbómotorokból áll, amelyek takarékosabbak, egyben jobb gázreakciókkal örvendeztetnek. Az ügyfelek háromféle benzinmotor, valamint egy 1,6 literes turbódízel erőforrás háromféle teljesítményszintű kivitele közül választhatnak, akár 89 g/km CO2-kibocsátással (célérték). Az új generációs i30 az első olyan Hyundai modell, amely megkapta az új négyhengeres turbómotort, a 140 lóerős 1.4 T-GDI erőforrást.

Igazi család

Az új generációs i30 több egyetlen modellnél. Egy teljes modellcsaládként lép színre, amelynek egyedi tagjait a minden karosszériatípusnál harmonikus, időtlen, kiegyensúlyozott formaterv köti össze. A család minden tagja tökéletesen megfelel a vásárlók igényeinek - akár eleganciára, akár izgalmakra vágynak. Az új generációs i30 modellcsaládban jelenik meg először a Hyundai Motor N márkája alá tartozó, 2017-től gyártott nagyteljesítményű modellváltozat.

Az európai sikertörténet: a Hyundai Motor lényegét meghatározó európai modell

A Hyundai Motor Europe műszaki központjában, a németországi Rüsselsheimben tervezett, a Nürburgringen tesztelt, és a csehországi Nošovicében gyártott, harmadik generációs i30 arra az infrastruktúrára épül, amelyet a Hyundai Motor az elmúlt 25 év során Európában kifejlesztett. Célja, hogy folytassa annak a két előző generációs modellnek a sikereit, amelyek 2008 óta több mint 800 000 példányban találtak gazdára.

“Az új generációs i30 a Hyundai legfontosabb modellje az európai piacon. amely azon ambíciónkat támogatja, hogy az első számú ázsiai autómárka legyünk. - mondta Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Az új generációs i30 bevezetésével sikertörténetünket szeretnénk folytatni, és további, organikus növekedést elérni a következő években.

Az új generációs i30 a Hyundai Motor Manufacturing Czech üzemében, a csehországi Nošovicében készül, amely 2008-ban nyitotta meg kapuit, és még abban az évben megkezdte az első generációs i30 gyártását. Az üzem éves gyártási kapacitása 300 000 darab gépkocsi, a gyár a legszigorúbb minőségi normáknak megfelelve teljesíti az európai ügyfelek elvárásait, lehetővé téve, hogy a Hyundai Motor az autóiparban egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát kínáljon.

1. Koherens, időtlen formaterv

Az új generációs i30 a Hyundai formanyelvét időtlen, plasztikus dizájnnal gondolja tovább, amely a precíz, feszes vonalakat kifinomult felületekkel társítja. A kiemelkedő funkcionalitás - a tágasság, a kiváló kilátás és a kényelem - érzéki, magabiztos megjelenéssel párosul. A Hyundai Motor új stíluselemet vezetett be: a kaszkád hűtőmaszkot, amely a jövőben minden Hyundai modellen megjelenik majd központi stíluselemként.

Külső formaterv

Az új generációs i30 függőleges orr-része magabiztos és kifejező, központi eleme pedig az a kaszkád hűtőrács, amelynek lefelé szűkülő kialakítását az olvadt acél folyása ihlette, A hűtőrács krómozott pontokból építi fel kifinomult megjelenését, amely kihangsúlyozza az alapkivitelen selyemfényű krómkeretet. A háromlencsés projektoros LED (tompított és távolsági) fényszórókkal és az irányjelzőként is szolgáló, függőleges LED nappali világítással kombinálva az új generációs i30 kifejezetten erőteljes optikai hatást kelt. Ez még intenzívebbé tehető a légfüggönyökbe integrált projektoros ködfényszórókkal.

Harmonikus arányaival, rövid első és hátsó túlnyúlásaival, hosszú motorházfedelével és elkeskenyedő tetővonalával az autó sportos kiállású, stabil megjelenésű. Az új generációs i30 kifinomult, kecses karaktervonala természetes lendülettel húzódik a fényszórótól a csaknem vízszintes övvonalon egészen a LED hátsó lámpáig és a hátfalig, ezzel időtlen megjelenést kölcsönözve a modellnek. A fekete hátsó légterelő még áramvonalasabbá teszi az autót, egyben még dinamikusabb, még kompaktabb megjelenést kölcsönöz neki. A mindössze 0,30-as közegellenállási együtthatót számos megoldás mérsékli: ilyen a hűtőmaszk mögötti aktív csappantyú, vagy az első lökhárító két oldalán kialakított két légfüggöny, amelyek csökkentik a kerékházon belül légörvények kialakulását.

Az autó erőteljes, széles hátsó kialakítása, háromdimenziós megjelenése, valamint a magasra helyezett fényvisszaverőket és ködlámpákat is magában foglaló jellegzetes fény-rajzolata egyedülállóvá teszi az autó megjelenését.

Az új generációs Hyundai i30 17 colos, kéttónusú, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákkal 16 colos, kéttónusú, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákkal, vagy 15 colos acél keréktárcsákkal választható.

Az ügyfelek összesen tizenkét különböző fényezés közül választhatnak. Három gyöngyházszín (Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black) mellett hét metálfény (Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue és White Sandplus), valamint két alapszín (Engine Red és Polar White) áll rendelkezésre.

Belső kialakítás

Az új generációs Hyundai i30 utasait letisztult, könnyen kiismerhető beltér fogadja, amelynek vízszintes elrendezése elegáns benyomást és remek térérzetet kelt. A kifinomult, nyugodt hatású környezetet krómkeretek és a kiváló minőségű beltéri anyagok teszik teljessé. A műszerfalon található, lebegő kialakítású 8 colos érintőképernyő (opció) otthont ad a navigációs, média és kapcsolódási funkcióknak; ergonomikus kialakításával lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindig a forgalomra összpontosítson. Az új háromküllős, multifunkciós kormánykerék ergonomikusan elhelyezett kezelőszerveivel könnyen és ösztönösen vezérelhető minden funkció, ráadásul karimája fűthető. A klíma- és hőfokszabályozó kezelőszervek praktikusan a középkonzolon kaptak helyet, a tárcsák kezelése nem vonja el a vezető figyelmét.

Az új generációs i30 az utasoknak és csomagjaiknak egyaránt bőséges helyet kínál, a sportos megjelenés nem követel kompromisszumot a tágasság terén. Az i30 minden utasának a kategória legjobb helykínálatát biztosítja, ezáltal különösen kényelmes utazási élményt kínál. A térérzetet tovább javítja az opciós panoráma napfénytető, amely billentve és eltolva is nyitható. Az első könyöklő hosszirányban eltolva biztosít kényelmes megtámasztást, felnyitva tárolórekeszt találunk alatta. Az új generációs i30 utasainak semmit sem kell otthon hagyniuk: az autó bőséges, 395 literes (VDA 211) csomagtere az üléseket ledöntve akár 1301 literesre bővíthető. A praktikumot két magasságban behelyezhető csomagtérpadló, valamint a hátsó ülés közepén kialakított síalagút fokozza.

Az utastérben háromféle színvilág választható: az Oceanids Black kétféle szövetkárpit opcióval vagy fekete bőrülésekkel; a Slate Grey / Oceanids Black kéttónusú kivitel szövet vagy steppelt bőrkárpittal; vagy az elegáns Indigo Blue / Oceanids Black kombináció bőrülésekkel.

Az első ülések három fokozatban fűthetők vagy hűthetők, a motoros állítású vezetőülés két programozható memóriát kínál.

2. Menetteljesítmények

Hajtáslánc-választék

Az új generációs i30 motorkínálata kis lökettérfogatú, benzin- és dízelüzemű turbómotorokból áll, amelyek dinamikus és takarékos vezetési élményt biztosítanak. Az ügyfelek három benzinmotor és egy dízel közül választhatnak. A Hyundainál elsőként alkalmazott, új fejlesztésű 1.4 T-GDI négyhengeres turbómotor (140 LE) mellett ott a háromhengeres, 120 lóerős 1.0 T-GDI turbómotor, vagy a 100 lóerős, 1,4 literes négyhengeres benzinmotor. Az 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása akár 89g/km (célérték). A motorokhoz hatfokozatú kéziváltó (6MT) vagy a Hyundai takarékos, közvetlen hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója (7DCT) csatlakozik.

Új 1.4 T-GDI – könnyű, takarékos, élvezetesen vezethető

Az 1353 cm3-es négyhengeres benzines turbómotor számottevően könnyebb, mint elődje, a Gamma 1.4-es motor. Az erőforrás tömege 14 kilogrammal csökkent, miközben takarékosabb és erősebb is lett: legnagyobb teljesítménye 140 LE, maximális forgatónyomatéka 242 Nm.

Az új motor nagynyomású, egyáramú turbófeltöltőjét a leömlőbe integrálták, ami még jobb üzemi hatásfokot eredményez. Az új helyre beépített, áttervezett turbófeltöltő jobb gázreakciót és kis fordulatszámon kedvezőbb nyomatékkifejtést eredményez. Az új kialakítású befecskendezés az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe juttatja, ami jobb hatásfokú égést, nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.

Az új 1,4 literes T-GDI benzines turbómotor hatfokozatú kézi (6MT) vagy hétfokozatú duplakuplugos (7DCT) sebességváltóval egyaránt társítható. Utóbbi teljesen automatikus, illetve kézi üzemmódban egyaránt működtethető.

1.0 T-GDI – háromhengeres dinamizmus

A Namyang-i Műszaki Központ által, a németországi Európai Műszaki Központ közreműködésével kifejlesztett 1.0 T-GDI erőforrás a maga 120 lóerejével és 170 Nm forgatónyomatékával a dinamizmus és a takarékosság tökéletes kombinációját kínálja.

Az elektronikus vezérlésű lefúvatószeleppel szerelt turbófeltöltő a szivattyúzási veszteségek csökkentése révén kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, továbbá javítja a gázreakciókat és a kis fordulaton jelentkező forgatónyomatékot. A motor hatlyukú GDI injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagosnál magasabb 200 bar, ami tiszta égést és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez.

Annak érdekében, hogy a motor a lehető legkisebb lehessen, a leömlőt a hengerfejbe integrálták, így azt hatásosan hűti a hengerfej vízhűtési rendszere. Mindennek eredményeként a katalizátor gyorsabban éri el optimális hőmérsékletét, továbbá a gyakorlatban is csökken az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátást.

Az 1.0 T-GDI benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval társítható.

VIDEÓBEMUTATÓ:

1.6 literes turbódízel: egy motor, három teljesítményszint

A dízelmotort kereső ügyfelek egy 1,6 literes, négyhengeres turbódízel erőforrással választhatják az új generációs Hyundai i30-at. A motor három teljesítménnyel elérhető: az alapverzió 95 LE, a közepes 110, a nagyteljesítményű variáns pedig 133 lóerős, maximális forgatónyomatéka 275 Nm. A közepes és nagyteljesítményű változat egyaránt kérhető a hatfokozatú kézi vagy a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval.

Hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó (7DCT)

A Hyundai Motor 2015-ben mutatta be fennállásának első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját, amely az automata és kézi váltók előnyeit egyesíti. A 7DCT sebességváltó akár 20 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltónál; míg a gyorsítási képesség akár 10 százalékkal javul.

A 7DCT egység két száraz tengelykapcsolóból és egy-egy hozzájuk kapcsolódó működtetőből áll. A motor hajtónyomatéka egymástól független úton jut el a páros és páratlan számú sebességfokozatokba, így a váltó bármikor készen áll a következő fokozatba kapcsolni, anélkül hogy akár egy pillanatra is megszakadna a nyomatékfolyam. Az optimalizált gázreakciók érdekében villanymotoros működtetőt alkalmaztak; míg a külső lengéscsillapítók menet közben kedvezőbb zaj- és rezgésszintet biztosítanak.

Rugózás és vezethetőség

Az Európában fejlesztett és tesztelt, új generációs i30 gyorsított tartóssági vizsgálatát és dinamikus tesztjeit a világ legkíméletlenebb versenypályáján, a legendás nürburgringi Nordschleifén végezték el, továbbá a modell hosszan tartó közúti teszteken vett részt Európa-szerte, Svédország leghidegebb telétől az Alpokban végzett vontatási próbákpon át a dél-spanyolországi hőségtesztig. Ezek a vizsgálatok szavatolták, hogy a modell az európai ügyfelek legmagasabb elvárásainak is megfeleljenek.

A fejlesztőmérnökök meghatározták az új generációs i30 elvárt jellemzőit; kormányzása legyen precíz, természetes és közvetlen; vezethetősége dinamikus, kezes és kiszámítható; rugózási dinamikus, ugyanakkor kényelmes, minimális oldaldőléssel. Elődjéhez képes az új modell kormányzása 10 százalékkal közvetlenebb; a jármű 15 ezredmásodperccel hamarabb reagál a kormányparancsokra.

Az új generációs i30 futóművét alapjaiban dolgozták át; az dinamikus, komfortos vezetési élményt biztosít, fokozott rugózási komforttal. Ehhez a minden modellnél alapkivitelben kínált, többlengőkaros hátsó felfüggesztés is hozzájárul; a maga kettős alsó lengőkarjával és sportos hangolású lengéscsillapítójával.

A fékteljesítményt elöl 288 mm-re növelt fékátmérő optimalizálja; így a vezető kifejezetten felforrósodott kerék esetén képes nagyobb fékerőt kifejteni.

Szilárd, mégis könnyű karosszéria: 53% fejlett nagy szilárdságú acél

A Hyundai Motor az egyetlen olyan autógyártó a világon, amely világszerte saját gyártású acélból készíti autóit. Ez az új generációs i30 esetében is kézzel fogható előnyt jelent: a modell karosszériája ellenálló, mégis könnyű, ami javítja menetdinamikai tulajdonságait, és fokozza az utasvédelmi teljesítményt.

A fejlett nagy szilárdságú acél felhasználásának aránya (53%) csaknem megduplázódott, ezzel párhuzamosan a nyers vázszerkezet tömege 28 kilogrammal csökkent, szilárdsága pedig 22 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest. A gyártás során a korábbinál több, 112 méternyi szerkezeti ragasztóanyagot használnak fel, amely egyszerre növeli a merevséget és csökkenti a tömeget.

3. Kapcsolódás, gondoskodás

A legtöbb ügyfél által megkövetelt, intelligens csatlakozási szolgáltatások optimális, naprakész választássá teszik az új generációs i30-at. Az ügyfelek választhatják az alapkivitelű Premium audiorendszert, 5 colos kapacitív LCD érintőképernyővel, integrált tolatókamerával, Bluetooth csatlakozással és My Music funkcionalitással, vagy megrendelhetik az opcionális új generációs navigációs rendszert, amelyhez 8 colos kapacitív érintőképernyő tartozik. Az új generációs i30 a 8 colos navigációs rendszerhez kapcsolódóan Apple CarPlay és Android Auto okostelefonos csatlakoztatási lehetőséget kínál. Mindkét rendszer lehetővé teszi, hogy a felhasználó hordozható készülékét csatlakoztatva a monitoron keresztül igénybe vegye és vezérelje a telefon zenei lejátszási, híváskezelési vagy navigációs funkcióit. A harmonikus csatlakoztatás révén a vezető és utasai menet közben is kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, anélkül hogy az elterelné figyelmüket az útról. Az utasok telefonjainak folyamatos töltéséről az új generációs i30 vezeték nélküli induktív töltőfelülete (Qi szabvány szerint), valamint a zárt padlókonzolon belül elhelyezett USB aljzat gondoskodik.

Az új navigációs berendezéshez a Hyundai hét éves, ingyenes előfizetést kínál a TomTom LIVE szolgáltatásokra. A TomTom LIVE valós időben kínál adatfrissítéseket, legyen szó az időjárásról, a forgalmi helyzetről vagy a traffipaxokról; emellett online POI-keresést is biztosít. A 3D térképeket alkalmazó navigációs rendszer a csatlakoztatott pendrive-on tárolt fényképfelvételek megjelenítésére is alkalmas.

A legmagasabb szintű aktív biztonság

Az új generációs i30 olyan, modern aktív biztonsági szolgáltatásokkal felvértezve teljesíti a legszigorúbb európai biztonsági előírásokat, mint az elülső ütközésre figyelmeztető funkcióval felszerelt önműködő vészfékrendszer, az intelligens sebességtartó automata, a holttér-felügyelet, a mögöttes keresztirányú forgalom-felügyelet, a sávelhagyást gátló rendszer, a sebességkorlátozás információs rendszer, vagy az adaptív távolsági világítás.

A Hyundai kínálatában újdonságként jelenik meg a vezető éberség-felügyeleti riasztó rendszer. Ennek bevezetésével az új generációs i30 a Hyundai Motor által kínált összes aktív biztonsági funkcióval, ezáltal a márka legfejlettebb biztonsági csomagjával rendelkezik.

Autonóm vészfékrendszer (AEB)

Az i30 elülső ütközésre figyelmeztető rendszerrel (FCWS) kiegészített önműködő vészfékrendszert (AEB) is kapott: ez a fejlett, aktív biztonsági rendszer figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és szükség esetén önállóan működteti a fékrendszert. Az első és hátsó radarokat, valamint optikai érzékelőket (kamera) alkalmazó AEB három lépcsőben működik. Az első szinten fény- és hangjelzéssel emlékezteti a vezetőt, majd a veszélyhelyzet státuszától függő mértékben szabályozza a fékteljesítményt, végül az ütközést megelőző pillanatokban teljes fékerővel lassít. Amennyiben a rendszer autót vagy gyalogost észlel az IONIQ előtt, 10 km/óránál nem kisebb sebesség esetén aktiválódik, és minimálisra csökkenti a sérülés kockázatát, ha az ütközés már nem elkerülhető.

Vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAA)

A Hyundai Motor járművein most először alkalmazott vezető éberség-felügyeleti riasztórendszer olyan biztonsági vezetőtámogató funkció, amely a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi, a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét. Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel,. valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Intelligens sebességtartó automata (SCC):

Az elülső radarral dolgozó intelligens tempomat képes tartani a beállított sebességet, illetve követési távolságot, ahhoz, hogy a vezetőnek a gáz- vagy a fékpedálra kellene lépnie. A rendszer automatikusan inaktívvá válik, amint a jármű sebessége 10 km/órára vagy az alá csökken.

Holttér-felügyelet (BSD)

Ugyancsak radar technológián alapul a sávváltást támogató funkcióval felvérteztett holttér-felügyeleti rendszer (BSD), amely a jármű hátsó sarkainál figyeli a forgalmat, és a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel tájékoztat, ha gépkocsit észlel a Tucson holtterében. Amennyiben a vezető ilyenkor működtetni kezdi az irányjelzőt, hangjelzés figyelmezteti a veszélyre. Ugyanez vonatkozik az olyan sávváltási helyzetekre, amelyek során másik gépkocsit észlel a berendezés.

Keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA)

A BSD rendszer érzékelőit alkalmazó keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszer (RCTA) mérsékli az ütközés veszélyét a keresztben haladó forgalom résztvevőivel, amennyiben a vezető rossz látási viszonyok között kényszerül szűk helyről kitolatni. A jármű mögötti területet radar segítségével 180 fokban pásztázó RCTA berendezés hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a keresztirányban közeledő járművekre.

Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS)

Az LKAS rendszer képes érzékelni a jármű helyzetét, és riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert észlelnek. Az LDWS hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, még mielőtt az autó áthaladna a fehér, szürke vagy kék vonalon, illetve az útfelületből kiemelkedő sávhatároló jelzéseken, míg az LKAS hang- és fényjelzést követően a kormányzásba aktívan beleavatkozva visszaigazítja az autót a biztonságos irányba.

Sebességkorlátozás információ (SLIF)

A SLIF az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az éppen aktuális sebességkorlátozásokat. Az információ a navigációs berendezés kijelzőjén és a TFT műszergységben egyaránt megjelenik.

Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)

Automatikus üzemmódban a HBA éjjel észleli a szemből érkező, illetve előttünk, velünk azonos irányban haladó gépkocsikat, és szükség esetén tompított világításra vált át, ezzel megelőzve mások elvakítását. Amikor a rendszer nem észlel járművet, automatikusan visszakapcsolja a távolsági világítást, ezzel optimalizálva a látási viszonyokat.

A legmagasabb szintű passzív biztonság

Az új generációs 30 szerkezete 53 százalékban tartalmaz nagy szilárdságú acélt. Ez 22 százalékkal nagyobb torziós merevséget eredményez, a karosszériának javult az energiaelnyelő képessége, ütközéskor pedig minimális mértékű alakváltozást szenved, védelmezve utasait.

A továbbfejlesztett meleg sajtolásos eljárásnak köszönhetően az új generációs i30 külső oldalsó merevítését egyetlen darabból formálhatták meg. Korábban ezt az elemet öt különálló darabból állították össze. A vadonatúj technológia 4,1 kilogrammos tömegcsökkentést, fokozott merevséget, és jobb energiaelnyelő képességet eredményez.

Az új generációs i30 utasterében összesen hét darab légzsák található, köztük egy vezető oldali térdlégzsák. Az alapkivitelben kínált hat légzsákon (2 elülső, 2 oldalsó, valamint 2, az első és hátsó üléssoron utazókat egyaránt óvó függönylégzsák) túl elérhető a vezető oldali térdlégzsák is, amely frontális ütközés esetén kínál fokozott biztonságot.

4. Műszaki adatok

Az alábbi műszaki adatok nem véglegesek, a homologizáció függvényében változhatnak.

Karosszéria és futómű

Ötajtós, ötszemélyes ferdehátú Egyféle dízel- és háromféle benzinüzemű, keresztben beépített orrmotor, elsőkerékhajtás, hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú automata sebességváltó (piactól és modelltől függően).

Benzinmotorok

1.4 MP i100 LE

Típus

KAPPA 1.4 MPI, 16 szelepes, DOHC D-CVVT

Lökettérfogat

1368 cm3

Furat x löket

71.6 x 84.0 mm

Sűrítési viszony

10,5

Teljesítmény

100 LE (73.3 kW) @ 6000/perc

Forgatónyomaték

134 Nm @ 4000/perc

 

1.0 T-GDi 120 LE

Típus

KAPPA 1.0 T-GDI, 12 szelepes, DOHC D-CVVT

Lökettérfogat

998 cm3

Furat x löket

71.0 x 84.0 mm

Sűrítési viszony

10,0

Teljesítmény

120 LE (88.3 kW) @ 6000/perc

Forgatónyomaték

171.1 Nm @ 1.500 ~ 4.000/perc

 

 

 

 

1.4 T-GDi 140 LE

Típus

KAPPA 1.4 T-GDI, 16 szelepes, DOHC D-CVVT

Lökettérfogat

1353 cm3

Furat x löket

71.6 x 84.0 mm

Sűrítési viszony

10,0

Teljesítmény

140 LE (103 kW) @ 6000/perc

Forgatónyomaték

242 Nm @ 1500/perc

 

Dízelmotorok

1.6 literes 95 LE

Típus

U 1.6 (LOW), 16 szelepes, DOHC

Lökettérfogat

1582 cm3

Furat x löket

77.2 x 84.5 mm

Sűrítési viszony

16,0

Teljesítmény

95 LE (70 kW) @ 4000/perc

Forgatónyomaték

280 Nm @1500~2000/perc

 

1.6 literes 110 LE

Típus

U 1.6 (MID), 16 szelepes, DOHC

Lökettérfogat

1582 cm3

Furat x löket

77.2 x 84.5 mm

Sűrítési viszony

16,0

Teljesítmény

110 LE (81 kW) @ 4000/perc (6MT)

Forgatónyomaték

280 Nm @ 1500~2500/perc (6MT)

 

1.6 literes 136 LE

Típus

U 1.6 (HIGH), 16 szelepes, DOHC

Lökettérfogat

1582 cm3

Furat x löket

77.2 x 84.5 mm

Sűrítési viszony

16,0

Teljesítmény

136 LE (100 kW) @ 4000/perc (7DCT)

Forgatónyomaték

280 Nm @ 1500~3000/perc (136 LE 6MT)

300 Nm @ 1750~2500/perc (7DCT)

 

Erőátvitel

Benzinmotorok - fokozatok száma

Erőforrás

1.4 MPi (100)

1.0 T-GDi (120)

1.4 T-GDi (140)

Kézi

6

6

6

DCT

-

-

7

 

Benzinmotorok - fokozatok száma

Erőforrás

1.6 CRDi (95)

1.6 CRDi (110)

1.6 CRDi (136)

Kézi

6

6

6

DCT

-

7

7

 

Benzin

1.4
(100)

6MT

1.0 (120)

1.4 (140)

6MT

6MT Eco

6MT Basic

6MT Eco

7DCT

1. fokozat

3.769

3.615

3.615

3.615

3.615

3.929

2. fokozat

2.045

1.955

1.955

1.962

1.962

2.318

3. fokozat

1370

1.286

1.286

1.257

1.257

2.043

4. fokozat

1.036

0.971

0.971

0.951

0.951

1.070

5. fokozat

0.893

0.774

0.774

0.778

0.778

0.822

6. fokozat

0.774

0.639

0.639

0.633

0.633

0.884

7. fokozat

-

-

-

-

-

0.721

Hátramenet

3.700

3.700

3.700

3.583

3.583

5.304

Végáttétel

4.400

4.267

4.059

4.188

3.941

4.294(1245)

3.174(367R)

 

 

Gázolaj

1.6 (95)

6MT

1.6 (110)

1.6 (136)

6MT

6MT Eco

7DCT

6MT

7DCT

1. fokozat

3.769

3.636

3.769

3.786

3.636

3.786

2. fokozat

2.040

1.962

2.040

2.261

1.962

2.261

3. fokozat

1.189

1.189

1.189

1.957

1.189

1.957

4. fokozat

0.844

0.844

0.804

1.023

0.844

1.023

5. fokozat

0.702

0.702

0.660

0.778

0.702

0.778

6. fokozat

0.596

0.596

0.549

0.837

0.596

0.837

7. fokozat

-

-

-

0.681

-

0.681

Hátramenet

3.583

3.583

3.583

5.074

3.583

5.074

Végáttétel

3.250

3.471

3.250

4.176(1245)

3.087(367R)

3.706

4.176(1245)

3.087(367R)

 

 

Felfüggesztés

elöl

McPherson rugóstag

hátul

Többlengőkaros

 

Kormánymű

Típus

MDPS (elektromos szervokormány)

Kormánymű áttétel

13.4

Fordulókör sugara

5.3 méter

Kormányfordulatok száma, ütközéstől ütközésig

2.57

 

Fékrendszer

elöl

Tárcsa, 15" : alap /16" : opció

hátul

Tárcsa, 14" : alap (KÉZI RÖGZÍTŐFÉK) /15" : OPCIÓ (ELEKTRONIKUS RÖGZÍTŐFÉK)

Főfékhenger

Φ23.8

Fékrásegítő mérete

11" (balkormányos GSL)

10" (balkormányos DSL, jobbkormányos GSL, jobbkormányos DSL)"

 

Kerekek és abroncsok

Kerék típusa

Abroncsok

6,0J x 15 colos acél / könnyűfém

195 / 65 R15

6,5J x 16 colos könnyűfém

205 / 55 R16

7,0J x 17 colos könnyűfém

225 / 45 R17

 

Méretek (mm)

Külső

Teljes hosszúság

4.340

Teljes szélesség

1.795

Teljes magasság

1455 (1450 Eco)

Tengelytáv

2.650

Első túlnyúlás

905