Hírek

A Hyundai Motorsport második kettős dobogós helyezését érte el a 2016-os Spanyol-ralin.

A Hyundai Motorsport fennállásának egyik legkiválóbb összesített csapateredményét érte el: két új generációs i20 WRC állhatott fel a dobogóra; a csapat mindhárom autója az első négyben végzett.

Dani Sordo a második helyen végzett, és ezzel az évad második dobogós helyezését érte el. A harmadik helyen Thierry Neuville zárta a versenyt; ő idén immár ötször állhatott fel a dobogóra.

Hayden Paddon a negyedik helyet szerezte meg, míg Kevin Abbring élete eddigi legkiválóbb WRC eredményének örülhetett a hetedik helyen. Így a Hyundai Motorsport mind a négy autója az első hét között ért célba.

Salou, Spanyolország 2016. október 16. - A Hyundai Motorsport a mai napon tizedik dobogós helyezését – és ezen belül második kettős dobogós helyezését – érte el a 2016. évi FIA rali világbajnokságon, amint párosai a megérdemelt második és harmadik helyen zárták a Spanyol-ralit.

Rally-de-Espana-800

A hazai pályán versenyző Dani Sordo 5,8 másodperces hátránnyal kezdte a vasárnapot az első helyen álló Sébastien Ogier mögött, és végül az utolsó négy szakasz után be kellett érnie az összesített második hellyel, ami egyértelmű előrelépés a tavaly ugyanitt elért harmadik helyhez képest. A spanyol páros ezzel megismételte eddigi legjobb idén eredményét, miután augusztusban a Német-ralin szintén másodikként állhattak a dobogóra.

Thierry Neuville harmadikként zárta a ralit. Ezzel ötödízben végzett a legjobb három között 2016-ban, ráadásul sorban a harmadik alkalommal, és ezzel az egyéni világbajnoki címért folyó versenyben előre lépett a második helyre, holtversenyben Andreas Mikkelsennel. Hayden Paddon negyedik lett, míg Kevin Abbring, aki 2015-ös kivitelű i20 WRC-vel versenyez, WRC pályafutása legjobb teljesítményével a hetedik helyen búcsúztatta a hétvégét.

Az utolsó négy aszfaltos szakasz – a 19,30 kilométeres Pratdip, illetve a 12,10 kilométeres Duesaigües szakaszok ismétlése – vasárnap hajnalban, még sötétben rajtolt el. A csapatok az első két nap ígéretes teljesítménye után további előrelépésre törekedtek. Sordo és navigátora, Marc Martí a 4-es rajtszámú új generációs i20 WRC fedélzetén mindent beleadtak, hogy Ogier-t beérve megkaparintsák a győzelmet. A spanyol duó emberfeletti erőfeszítéseit sajnos nem koronázta siker, ám így is örültek, hogy a hazai közönségnek a dobogó második fokáról köszönhették meg a támogatást. Ráadásul a záró Power Stage-en elért harmadik helyükért cserébe egy plusz ponttal léphettek előrébb a bajnokságban.

„Elképesztő hétvége volt. Nem tudom szavakkal kifejezni, mennyire hálás vagyok szurkolóinknak a támogatásért. Nem túlzok, amikor azt mondom, ma mindent beleadtunk, ám még így sem tudtuk megállítani Sébastient, akinek ezúton gratulálok. Mindennél jobban szerettük volna megszerezni a győzelmet a csapat és a szurkolók kedvéért, ám túlságosan erős ellenfélnek bizonyult. Ugyanakkor egy ilyen kemény verseny után a második helyezésünkre is büszkék lehetünk. Idén másodszor állhattunk dobogóra, megdolgoztunk érte. Összességében nagyon elégedett vagyok az autó teljesítményével, murván és aszfalton egyaránt. A csapat fantasztikusan felkészítette az autót, igazán ütőképes volt. Több mint biztató, hogy a végeredmény ilyen kedvező volt a Hyundai Motorsport egésze számára.” - mondta Sordo.

Neuville (3-as rajtszámú új generációs i20 WRC) és navigátora, Nicolas Gilsoul óvatosan vágtak neki az utolsó szakaszoknak, hogy biztos pontokat szerezhessenek a bajnokságban. A belgák sorban harmadik dobogós eredménye kiváló lendületről tanúskodik, amely az egyéni világbajnokságban a második helyre mozdította előre őket, holtversenyben Andreas Mikkelsennel.

„Jó hétvége volt. Nem hiszem, hogy ezen a ralin többet hozhattunk volna ki a kocsiból. Ma reggel óvatosan vezettem. Megküzdöttünk azért, hogy meglegyen a dobogós helyezés, és nem akartam kockáztatni, hogy kárba vesszenek korábbi erőfeszítéseink. A 15 bajnoki pont lebegett a szemünk előtt, és elfogadtuk, hogy ennek érdekében kompromisszumot kell kötnünk a szakaszidők terén. Voltak szekciók, ahol óvatosan kellett mennünk, de általában azért tudtam tartani a szokásos ritmusomat. Csapatként különösen ütőképesek voltunk, három autónk az első négy helyen végzett, úgyhogy ezzel a lendülettel vághatunk neki az évad utolsó két versenyének Nagy-Britanniában és Ausztráliában. Biztos vagyok benne, hogy szurkolóink még nagy dolgokat fognak látni tőlünk idén!” - mondta Neuville. Paddon (20-as rajtszámú új generációs i20 WRC) és navigátora, John Kennard a hétvége során folyamatosan és stabilan javuló teljesítményt mutattak. Az új-zélandi páros vasárnap reggel két szakaszon is a legjobb kettőben végzett, és ezzel bebetonozták összesített negyedik helyüket, ami eddigi legkiválóbb WRC eredményük aszfalton.

„Ami minket illet, jól sikerült az utolsó nap , és általában az egész verseny pozitív volt a csapat számára. Jól haladunk a tanulással, egyre előrébb jutunk, és egy percig sem lazítunk. Még ha nem is sikerült a dobogóra jutnunk, elégedett vagyunk a három napos teljesítményünkkel. Tegnap déltájban módosítottunk néhány beállítást, és azóta jobban ment az autó. A mai szakaszokat különösen élveztem, főleg az elsőt (Pratdip), de a másodikon (Duesaigües) is remek időt futottam, ami meglepett, mert ott általában szenvedni szoktam. Semmi sem frusztrál annyira, mint amikor egy helyben toporgok, úgyhogy nagy öröm számomra, hogy jó irányba mozdultunk. Most pedig jöhet a murva!” - mondta Paddon. Abbring (10-es rajtszámú Hyundai i20 WRC) és navigátora, Seb Marshall számára a Spanyol-rali WRC pályafutásuk legkiválóbb, hetedik helyezését hozta el. A páros napról napra képes volt javítani autójuk teljesítményét, így túlteljesítették azt a magukkal szemben előzetesen támasztott elvárást, hogy pontot szerezzenek. „Csodálatos, hogy Spanyolországban eddigi legjobb WRC eredményünket könyvelhettük el. Fejlődésünk szempontjából igazán értékes volt ez a hétvége, ami pedig az eredményt illeti, csak annyit mondhatok: 'küldetés teljesítve.' Talán azt reméltük, hogy a pénteki, közúti pozíciókból többet is kihozhatunk majd, de a nedves útviszonyok nem játszottak a kezünkre. Nem számítottunk szakaszgyőzelmekre, de ezen a vegyes útfelszínen zajló ralin fontos előrelépést könyvelhettünk el. Mindent összevetve több mint elégedett vagyok a hetedik hellyel. Szeretném megköszönni a csapatnak a lehetőséget, és hogy támogattak bennünket a verseny során.” - mondta Abbring. A Hyundai Motorsportnak az izgalmas spanyolországi hétvége után immár tíz dobogós helyezése van ebben a szezonban. A csapat három szakaszgyőzelmet, két kettős győzelmet, valamint összesen kilenc második helyet ért el a hétvégén; mind a négy párosnak megvoltak a nagy pillanatai. „Ma az első helyért küzdöttünk, ám ezúttal nem így akarta a sors. Ugyanakkor örülnünk kell a kettős dobogós helyezésnek. Dani egész hétvégén fantasztikusan vezetett hazai közönsége előtt, feltétlenül megérdemelte ezt az eredményt. Az, hogy két párosunk is dobogóra állhatott, hogy Thierry idén ötödször végzett az első három között, és ezzel most szoros versenyben van az egyéni világbajnoki második helyezésért, komoly eredmény. Még nagyobb öröm, hogy Hayden eddigi legjobbját futotta aszfalton, és ezzel a negyedik tudott lenni, Kevin pedig élete legjobb WRC eredményét érte el. Számos pozitív tanulságot hozott ez a rali, amelyek alapján a jövőben tovább fejlődhetünk. Most azonban a murvás walesi és ausztráliai versenyekre kell koncentrálnunk: szeretnénk a csúcson zárni az évadot.” - Mondta Michel Nandan csapatfőnök.

Az FIA WRC rali világbajnokság következő versenye a , a szezon utolsó előtti ralija, október 27. és 30. között.

A verseny hivatalos végeredménye 1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:13:03.6 2. D. Sordo / M. Martí (Hyundai új generációs i20 WRC) +15.6 3. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai új generációs i20 WRC) +1:15.0 4. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai új generációs i20 WRC) +1:27.8 5. M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +3:24.4 6. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +5:24.9 7. K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +7:31.3 8. J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:05.1 9. P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +9:20.4 10. C. Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +9:57.1

2016 Az FIA rali egyéni világbajnokság állása S. Ogier 222 pont / A. Mikkelsen 127 / T. Neuville 127 / H. Paddon 114 / D. Sordo 111 / J. M. Latvala 104 / M. Østberg 90 / O. Tanak 61 / K. Meeke 54 / C. Breen 36 / E. Camilli 27 / H. Solberg 14 / S. Lefebvre 12 / E. Lappi 12 / M. Prokop 12 / K. Abbring 10 / T. Suninen 8 / P. Tidemand 8 / J. Kopecky 7 / M. Ligato 6 / E. Evans 6 / L. Bertelli 4 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1

2016 Az FIA rali konstruktőri világbajnokság állása Volkswagen Motorsport 322 pont / Hyundai Motorsport 260 / M-Sport World Rally Team 144 Volkswagen Motorsport II 136 / Hyundai Motorsport N 124 / DMACK World Rally Team 74 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 4

Az eredmények csak azt követően válnak hivatalossá, hogy azokat megerősíti az FIA