RÓLUNK




Mobilitás a jövőben – a Hyundai elképzelése a fenntartható, és intelligens világról

Woong Chul Yang, a Hyundai Elnökhelyettese és a Kutatási és Fejlesztési Központja Igazgatója adott interjút a vállalat mobilitással kapcsolatos jövőbeni elképzeléseiről.



Las Vegasban, a Szórakoztatóelektronikai Szakkiállításon (CES) felfedte a jövőbeni mobilitással kapcsolatos elképzeléseit. El tudná magyarázni ezt a jövőképet pár szóban?

A jövőképünk mögött álló legfontosabb hajtóerő a technológiai áttörés, az igényes fogyasztók új generációja valamint a korosodó társadalom.

Úgy hisszük, a Hyundai háromféle módon tud válaszolni ezen kihívásokra:

  • 1. Új öko-autók és fejlett önvezető technológia, melyek segítenek a környezet védelmében, egyúttal lehetővé teszik a sofőrök számára, hogy a lehető legnagyobb biztonságban közlekedhessenek, akár ők vezetik autójukat, akár az önmagát.
  • 2. Az internet kapcsolattal rendelkező autók és teljeskörű kapcsolódást nyújtó autós platformok jelentik a választ az jövő ügyfeleinek igényeire. Ezáltal a mobilitás összeköttetésbe kerül otthonainkkal, és munkahelyeinkkel.
  • 3. Hordható robotok, mikro-mobilitást biztosító megoldások és interaktív, egészségtudatos technológiák, melyek a társadalom minden rétegét szolgálják.


Kezdjük rögtön az öko-autókkal. A Hyundai az egyik legfejlettebb autógyártó az e-mobilitás területén. Milyen eredményeket értek el eddig és melyek lesznek a következő lépések?

Valóban az élen járunk, mind a technológia területén, mind piaci jelenlét tekintetében.

Az elmúlt két évtizedben mi voltunk a hidrogén meghajtású járművek fejlesztésének úttörői. 2013-ban az ix35 Fuel Cell (bizonyos piacokon Tucson Fuel Cell) lett a világ első tömeggyártásban is megjelenő hidrogén-üzemanyagcellás járműve. Ez az FCEV (hidrogén-meghajtású elektromos autó) jelenleg a világ 17 országában kapható.

Nagyon büszkék vagyunk arra a fejlődésre, amit hidrogén-üzemanyagcellás autónk számos európai nagyvárosban történő bevezetése terén elértünk. Ilyen például a Párizsban most induló elektromos taxi társaság, amely a STEP (Societe du Taxi Electrique Parisien) nevet viseli, vagy a németországi Linde városában működő közösségi autó program. Mindkét esetben ix35 Fuel Cell autókat használnak. Ezek a hidrogén-üzemanyagcellás járművek fogják helyettesíteni a benzin- és gázolaj meghajtású autókat, ezáltal jelentős mennyiségű CO2 kibocsátást megtakarítva éves szinten.

Idén januárban a Hyundai az iparág 12 másik vezető szereplőjével együtt Davos-ban útjára indította a Hidrogén Tanácsot. Az új fórum célja, hogy elősegítse a hidrogén energián alapuló társadalom kialakulását és ennek révén hozzájáruljon a hidrogénmeghajtású közlekedési eszközök elterjedéséhez.

Úgyszintén nemrég vezettük be az IONIQ modellcsaládot, ezáltal az első olyan márka lettünk, amely egyetlen karosszériához három különféle elektromos hajtásláncot kínál. Ezzel elsők vagyunk a világon.

Ha előre tekintünk 2020-ig, globális fenntarthatósági stratégiánk része 14 új öko-modell bevezetése, amelyek között hibridek, elektromos hálózatról tölthető hibridek, teljesen elektromos meghajtású modellek, valamint hidrogén-üzemanyagcellás elektromos modellek egyaránt szerepelnek. Ilyen erős modell kínálattal az öko-autók piacán a követőkből hamar az elsők leszünk.



Említette az ix35 Fuel Cell modellt. A genfi autószalonon leplezték le a jövő öko hidrogén-üzemanyagcellás autójának (Future Eco Fuel Cell Concept) prototípusát, egy hidrogén-meghajtású SUV-ot. Milyenek az elvárások ezzel a járművel kapcsolatban?

Koncepcióautónk a jövő ígérete: magasra emeli a lécet a hidrogén-üzemanyagcellás gépjárművektől elvárt teljesítménnyel szemben. Ez a jármű több mint 800 kilométert lesz képes megtenni egyetlen feltöltéssel (kb. 500 mérföld), mielőtt újra kellene tölteni.

Ez a koncepcióautó a hidrogén alapú, zéró kibocsátású társadalom létrehozására irányuló törekvésünk következő lépését jelképezi. Az ix35-össel összehasonlítva az új járműbe épített hidrogén-üzemanyagcellás technológia 20%-kal könnyebb és 10%-kal hatékonyabb lesz, miközben teljesítménysűrűségben 30%-os növekedést kínál. A bemutatott FE Fuel Cell Concept modell az üzemanyagcellás autók következő nemzedékének hírnöke, melynek bevezetése 2018-ban várható.

A természet és a víz által inspirált legmodernebb technológia és formatervezés a Hyundai márka folyamatosan növekvő vonzerejét tükrözi. Az öko-autók tervezésébe és gyártásába történő jelentős befektetéssel egyre több kifinomult, technológiában tájékozott vásárló figyelmét tudjuk felkelteni.



Akkor lépjünk tovább a következő nagy kérdésre: önvezető technológia. Las Vegas-ban két autó is tesztelésen esett át a város utcáin. Melyek az ezzel kapcsolatos terveik és tudna néhány szót szólni a téma technológiai megközelítéséről?

Az önvezető IONIQ jelenleg egy előrehaladott állapotban lévő prototípus, amely az önvezetés jövőjébe nyújt betekintést.

A Hyundai volt az első gyártó, amely négyes szintű önvezető elektromos jármű kipróbálását tette lehetővé újságírók számára Las Vegas útjain a Szórakoztatóelektronikai Szakkiállítás (CES) ideje alatt. Azonban egyelőre még a kísérleti fázisban vagyunk. Modelljeink jelenleg a legújabb LiDAR technológia használatával (lézer és radar alapú érzékelő rendszer) járnak különféle teszt útvonalakon az Egyesült Államokban és Koreában, ezáltal lehetővé téve a környező járművek és tárgyak pontos helyzetének felmérését és a környezetben történő biztonságos közlekedést.

Technológiánk lehetővé teszi, hogy ezek az autók a legnagyobb kihívást jelentő helyzetekben is biztonságosan tudjanak tájékozódni, beleértve a sűrű gyalogos forgalmat, stop lámpákat, útépítést és útlezárásokat, fekvőrendőröket, gyerekeket és a közlekedési lámpa nélküli kereszteződéseket is.

A megszokott, tetőn rögzített berendezés helyett az összes szükséges készüléket az első lökhárító mögött rejtettük el, meghagyva az autó karcsú formáját. Ez egyúttal költséghatékonyabbá is teszi technológiánkat, tekintve, hogy kevesebb műszaki infrastruktúrára van szükség.



Az önvezető technológiának internetkapcsolatra van szüksége. Említette a „Kapcsolódó autó platform”-ot. Ez pontosan mit jelent?

Kapcsolódó autós platformunk az intelligens autógyártási és IT technológiákat egyesíti. Nagyobb kényelmet, kellemesebb és élvezetesebb időtöltést kínál autóink vezetése közben.

Célunk elérése érdekében, hogy olyan teljeskörű kapcsolódást nyújtó, intelligens személygépkocsikat gyártsunk, amelyek a piacon fellelhető legbiztonságosabb és legfejlettebb önvezető technológiával büszkélkedhetnek, együttműködésre léptünk a Cisco-val. A közös munka eredménye egy olyan platform létrehozása lesz, amely segíti a kétirányú kommunikáció kialakítását mind a kocsi rendszerei között, mind az úton található infrastruktúrával, más járművekkel, és a interneten található eszközökkel (internet of Things-loT), valamint felhő alapú szolgáltatásokkal. Mindezeken túl a platform zökkenőmentesen fogja integrálni az autót a felhasználók mindennapjaiba, elmosva a határvonalat a mobilitás és a vásárlók élettere illetve munkahelye között.

A kapcsolódó és automatizált gépjárművek tekintetében hangsúlyoznom kell, hogy az autóiparnak nagyon szorosan együtt kell működnie a távközlési szolgáltatókkal. Ők fogják ugyanis biztosítani a szükséges kommunikációs infrastruktúrát, a hálózati lefedettséget és sávszélességet autók milliói számára. Szükségünk lesz a politikai döntéshozók támogatására is, hogy kedvező jogszabályi környezetet hozzanak létre. Ezért teljes támogatásunkról biztosítjuk az Európai Autógyárak és Távközlési Szolgáltatók Szövetségét, amit múlt év szeptemberében hoztak létre Párizsban és amely a terület vezető szereplőit ülteti egy asztalhoz.



Említette a társadalmat. Milyen válaszokat és megoldásokat tudnak kínálni a mobilis, de korosodó társadalom számára?

Jelenleg három irányban is építkezünk, ezek közül az első az Egészség + Mobilitás Koncepció. Azon kezdtünk el gondolkodni, mennyit lehetne javítani az autók belső tereinek javításával a stressz szintek kezelésén és az ingázás hatásain.

Másrészt új, hordható robotoktól is várható a személyes mobilitás jövőjének forradalmasítása. Fejlett, segítséget nyújtó külső vázakon dolgozunk, amelyek orvosi területeken, munkában, és a mindennapi életben egyaránt használhatók lennének. Az a célunk, hogy vásárlóink jóléte érdekében az autón kívül is segíteni tudjuk a mobilitást.

A jövőbeni mobilitás harmadik építőköve az IONIQ robogó. Ez egy hordozható közlekedési eszköz, amely segíti az embereket, hogy könnyedén elérjék végső úticéljukat, autózást követően is. A könnyű, elektromos meghajtású robogót az IONIQ Electric első ajtajában lehet majd tárolni és tölteni, és egytelen mozdulattal össze lehet hajtani, a könnyebb hordozhatóság érdekében. A robogó a közlekedés első és utolsó métereinek (tehát kindulási ponttól érkezési pontig) megtételére végzett vizsgálataink eredménye, és az IONIQ projekthez kapcsolódó kutatási és fejlesztési programunk másik innovációja, melynek célja, hogy fejlesztések révén újra definiálja a jövő közlekedéséről alkotott elképzeléseinket.





A Hyundai Motorról, röviden

Hyundai Motor

Az 1967-ben alapított Hyundai Motor Company ügyfeleinek élethosszig tartó partnere szándékozik lenni, az autóiparban éppúgy, mint az élet más területein. Az olvasztott acéltól a kész gépjárművekig terjedő ipari kompetenciával rendelkező, innovatív üzleti csoportosulásként működő Hyundai Motor Group első számú vállalataként a Hyundai Motor Company kiemelkedő minőségű, rendkívül népszerű modelleket kínál. A Hyundai Motor nyolc gyártólétesítményt és hét műszaki és formatervező központot üzemeltet világszerte; a vállalat 2015-ben 4,96 millió gépkocsit értékesített a globális piacokon. A nemzetközi tevékenységei keretében csaknem 100 000 alkalmazottat foglalkoztató Hyundai Motor a mindenkori helyi igényekhez optimalizált modellekkel tökéletesíti folyamatosan termékkínálatát, és arra törekszik, hogy mind inkább megszilárdítsa vezető szerepét a tiszta hajtástechnológiák terén, kezdve a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemű gépjárművével, az üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell modellel, majd 2016-ban a teljesen elektromos hajtású motorral is felszerelt IONIQ-kal jelentkezett. 

A Hyundai Motorral és termékeivel kapcsolatos, részletes információk megtalálhatók az alábbi weboldalakon: http://worldwide.hyundai.com vagy http://www.hyundaiglobalnews.com

Hyundai Motor Europe

A Hyundai Motor Europe 2015-ben összesen 458 132 darab gépkocsit helyezett forgalomba, 1 százalékkal / 41 000-rel többet, mint 2014-ben. A Hyundai által a térségben értékesített gépjárművek csaknem 95 százalékát Európában, az európai ügyfelek elvárásai és igényei szerint tervezik, fejlesztik és tesztelik, 90 százalékukat pedig Európában is gyártják, a vállalat Cseh Köztársaságban, illetve Törökországban működő üzemeiben, amelyek együttesen 500 000 darabos éves kapacitással bírnak. A Hyundai modelljei 30 európai országban, összesen 2500 értékesítési ponton vásárolhatók meg.

A Hyundai minden, Európában értékesített gépjárművéhez egyedülálló garanciális szolgáltatást biztosít. Ez a kilométer-korlátozás nélküli, ötéves gyártói garancia mellett öt éven át érvényes asszisztencia szolgáltatást, valamint öt éven át igénybe vehető átvizsgálást tartalmaz.




2016

  • A Paris Motor Show keretein belül bemutatták az új generációs i30-at, az felfrissült i10-et, és a nagyteljesítményű, sportos RN30 modellt.
  • Maradványérték tekintetében az Eurotax értékelésében az IONIQ a listavezető a hibrid meghajtású járművek között.
  • A hibrid IONIQ kategóriájában az FIA által jóváhagyott sebességrekordot dönt.
  • Leleplezik az új H350-et és bemutatják a hidrogén üzemanyagcellás H350 koncepciót is az IAA Commercial Vechicles Show-n.
  • Az Interbrand a 35. legtöbbet érő márkának rangsorolta a Hyundai.
  • Új gyár nyílik Kínában.
  • A Monster Energy Monza Rally Show-n bemutatják a 2017-es WRC autót (dec. 1.).
  • A Hyundai a 2016-os francia labdarúgó európabajnokság hivatalos szponzora.

2015

  • A Hyundai H350 modelljével belép a kisteherautók/könnyű haszongépjárművek (LCV) piacára
  • Az új generációs i20 elnyeri az Auto Bild Golden Steering Wheel díját
  • A Hyundai-Kia konszern bemutatta új luxusmárkáját, a Genesist
  • Geneva Motor Show-n leleplezik a megújult Tucsont
  • A Hyundai WRC versenyzője a szezon második futamán már a dobogó második fokára állhatott, és elnyerte a Colin’s Crest díjat
  • Bejelentik az IONIQ-ot, a Hyundai új, alternatív meghajtású modelljét
  • A Frankfurt Motor Show-n bemutatják a Hyundai N alvállalatot
  • A Hyundai két Red Dot dijat nyer dizájn koncepció kategóriában
  • A Genesis és a Solaris kategóriájában elnyerte az orosz év autója díjat

2014

  • A vadonatúj Genesis elnyeri a 2014-es iF Design formatervezési díjat
  • A Hyundai a 2014-es FIFA brazil labdarúgó világbajnokság hivatalos szponzora
  • A Genfi Autószalonon leleplezik a HED-9 Intrado tanulmányt
  • A Hyundai i20 részt vesz a rali világbajnokságban (WRC); harmadik helyen végez a mexikói ralin
  • A vadonatúj Genesis és az i10 Red Dot formatervezési díjat nyernek
  • Piacra lép a vadonatúj Sonata

2012

  • Piacra lép az új Santa Fe, az i40 szedán, és a Veloster Turbo
  • Megkezdi működését a brazíliai gyártóüzem
  • Bemutatkozik a HB20X kompakt szabadidőjármű
  • A Santa Fe 56,8 százalékkal kategória legjobbjaként végez az USA Értéktartási Felmérésén(ALG)
  • A Tucson üzemanyagcellás elektromos járművek megérkeznek Dániába és Norvégiába
  • A Sonata Hybrid az első helyen végez az AutoPacific Járműelégedettségi Felmérésén (USA)
  • Mong-Koo Chung elnök urat 2011-ben a Világ első számú üzletemberévé választja az olasz Inter Auto News
  • A Genfi Autószalonon bemutatkozik az i-oniq elektromos tanulmányautó
  • Az USA környezetvédelmi hivatala (EPA) szerint a Hyundai a legtakarékosabb, legcsekélyebb CO2-kibocsátású márka
  • A Sonata a Consumer Reports értékelésén szerkesztői ajánlásban (Top Picks) részesült a középkategóriában
  • Az Azera (Grandeur) elnyerte az ALG Értéktartási Díját a nagyautók kategóriájában
  • A Solaris (Accent) elnyerte az oroszországi Best Auto, illetve Év Autója címeket
  • A Genesis a J.D. Power Jármű Megbízhatósági Felmérésében (VDS) az első helyen végez a prémium szegmensben (USA)
  • Az Elantra (Avante) elnyerte az Év észak-amerikai autója díjat
  • Első helyezés a J.D. Power Ügyfélhűség Felmérésén
  • A 2012-es UEFA labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos támogatója

2011

  • A Blue Link bemutatkozik a 2011-es Szórakoztató elektronikai szakkiállításon (CES) az USA-ban
  • Bemutatkozik a Veloster és a HCD-12 tanulmányautó a Detroiti Autószalonon
  • A Detroiti Autószalonon bemutatkozik a márka új kommunikációs iránya és szlogenje: „Új gondolatok, új lehetőségek”
  • Piacra lép az 5. generációs Azera (Grandeur)
  • A Nemzetközi Krikett Szövetség (ICC) első hivatalos autóipari partnere, 2011-2015
  • Piacra lép az i40 wagon
  • Az ix20 elnyeri az Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítését
  • A Barcelonai Autószalonon bemutatkozik a középkategóriás i40 szedán
  • Piacra lép a Genesis Prada
  • Az európai összesített eladások meghaladják az ötmillió darabot
  • A Hyundai a 11. helyen az Interbrand 50 legjobb globális zöld márka listáján
  • Piacra lép az indiai HMI leányvállalat által gyártott EON
  • Az i40 elnyeri az EuroCarBody aranyérmét
  • A Közép- és Dél-Amerikába irányuló export eléri az összesített kétmilliós darabszámot
  • Bemutatkozik a Genesis Coupe
  • Sorban második éve az élen az Autobild Minőségi Jelentésén
  • A Gamma motort beválasztják a Ward's Auto 10 Legjobb motor listájára

2010

  • A Genfi Autószalon bemutatkozik a HED-VII hybrid tanulmányautó
  • Sorban harmadik éve első a J.D. Power Jármű Megbízhatósági Felmérésén (VDS), valamint a Minőségi Felmérésen (IQS) a városi kisautók körében
  • Piacra lép a Sonata Hybrid a New York-i Autószalonon
  • A Genesis és a Tucson az első helyen végez az AutoPacific járműelégedettségi felmérésén
  • A Sonata a legmagasabb biztonsági értékelést kapja az USA közlekedésbiztonsági hivatala (National Highway Traffic Safety Agency) által szervezett törésteszten
  • A Sonata összesített eladásai átlépik az 5 millió darabot
  • A 2010. évi FIFA Dél-Afrikai labdarúgó világbajnokság hivatalos támogatója
  • Mong-Koo Chung elnök urat Ázsia első számú autóipari vezérigazgatójának választják meg
  • Piacra lép a környezetbarát elektromos gépkocsi, a BlueOn
  • Megkezdi működését az oroszországi üzem
  • Piacra lép az ix20 kisméretű buszlimuzin a Párizsi Autószalonon
  • Bemutatkoznak a saját fejlesztésű Nu·Tau GDi motorok, valamint a hátsókerék-hajtású, nyolcfokozatú automata sebességváltó
  • A G20 csúcstalálkozó hivatalos autóipari támogatója
  • A „Tau” motor sorban harmadik éve kerül fel a Ward’s Auto 10 legjobb motor listájára
  • Az USA-ban az éves eladás átlépi az 500 000 darabot
  • Kifejlesztik a Tucson üzemanyagcellás elektromos járművet

2009

  • Az USA amerikaifoci-bajnoksága döntőjének (Super Bowl) a főtámogatója
  • A Genfi Autószalonon bemutatkozik a háromajtós i20 és az ix-onic tanulmányautó
  • A Genesist megválasztják az év észak-amerikai autójának
  • Kína legjobb autóipari vállalata; garanciális szolgáltatásokkal való elégedettségre vonatkozó  felmérés
  • Az Afrikába irányuló összesített export meghaladja az egymillió darabot
  • A Hyundai az első helyen végez a J.D. Power Minőségi Felmérésén (IQS)
  • Az Elantra (Avante) a legjobb kompakt gépkocsi a J.D. Power Gépjármű Bevezetési Index szerint
  • A Genesis az első helyen végez a J.D. Power Gépjármű Bevezetési Indexén
  • A Frankfurti Autószalonon bemutatkozik az ix-Metro és az ix35
  • A Business Week által kiadott globális márkaérték listán a 69. helyen végez a Hyundai
  • Megkezdi működését a csehországi üzem, éves gyártási kapacitása 300 000 darab
  • Bemutatkozik a saját fejlesztésű, következő generációs, nagyteljesítményű Theta GDi motor
  • A „Tau” motort sorban második éve nevezik a Ward’s Auto 10 legjobb motor listájára; a motor elnyeri a 2009-es Koreai technológiai díjátadó Elnöki különdíját

2008

  • Piacra lép a Genesis, a Genesis Coupe és az i30cw
  • A Hyundai Beijing (Peking) rekord idő alatt éri el az egymillió darabos gyártási mérföldkövet
  • A Genfi Autószalonon bemutatkozik a környezetbarát i-Mode tanulmányautó
  • Megkezdi működését a második pekingi üzem
  • Kifejlesztik az új generációs környezetbarát „R-engine” személyautó dízelmotort
  • A „Tau” motor felkerül a Ward’s Auto 10 legjobb motor listájára
  • A 2008-as UEFA labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos támogatója

2007

  • A Verna elnyeri az indiai Overdrive magazin Év Legjobb Autója díját
  • A Genfi Autószalonon bemutatkozik a HED-IV (QarmaQ) tanulmányautó
  • A Szöuli Autószalonon bemutatkozik a HND-III (Veloster) tanulmányautó
  • Az Azera (Grandeur) sorban második éve az első helyen végez a J.D. Power ügyfélelégedettségi felmérésén
  • A Hyundai összesített eladásai meghaladják az 5 millió darabot az USA-ban
  • Megkezdi működését a brazíliai összeszerelő üzem
  • A Frankfurti Autószalonon bemutatkozik az i-Blue harmadik generációs üzemanyagcellás tanulmányautó
  • A Hyundai Motor India (HMI) bevezeti a következő generációs i10 kisautót
  • Az i30 Ausztráliában elnyeri az Év Autója és az Év Zöld Autója díjat

2001~2006

2006

  • Az éves értékesítés meghaladja az 1 billió koreai vont
  • Az első számú tömegpiaci márka a J.D. Power Minőségi Felmérésén (IQS)
  • A teljes gyártás mennyisége a hatodik legnagyobb a világon
  • A Közép- és Dél-Amerikába irányuló export eléri az összesített egymilliós darabszámot
  • Saját fejlesztésű, világszínvonalú V6 dízel „S-motor”
  • Bemutatkozik a Hellion, az Arnejs, a Genus és a Talus tanulmányautó
  • Sorban második éve beválasztják az Interbrand 100 legjobb globális márka1 listájára
  • A 2006-os németországi FIFA labdarúgó világbajnokság hivatalos támogatója


2005

  • A Clicket megválasztják India legjobb 2005-ös autójának
  • Az Egyesült Államokban megkezdi működését a Hyundai tesztközpontja, műszaki központja, valamint az alabamai üzem
  • A Genfi Autószalonon bemutatkozik az új Grandeur és a HED-1
  • A FIFA hivatalos partnere 2007 – 2014 között
  • Az Afrikába és a Közel-Keletre irányuló összesített export meghaladja az egymillió darabot
  • Mong-Koo Chung elnök urat az Automotive megválasztja Ázsia legjobb autóipari vezérigazgatójának
  • Első ízben kerül fel az Interbrand 100 legjobb globális márka listájára
  • Megkezdi működését a környezetbarát jármű újrahasznosítási központ


2004

  • Létrehozzák a haszonjárművek gyártására szolgáló, kínai vegyes vállalatot
  • Kifejlesztik a második generációs üzemanyagcellás elektromos Tucson járművet
  • Mong-Koo Chung elnök urat 2004 legjobb elnök-vezérigazgatójának választja meg a Business Week
  • A 2004-es UEFA labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos támogatója


2003

  • Az export meghaladja az egymillió darabot, a 10 milliárd USD értéket
  • Megkezdi működését az európai műszaki központ
  • Az autóiparban elsőként hirdetik ki a globális környezetgazdálkodást
  • Az Elantra (Avante) és Sonata modellek gyártása átlépi a 2, illetve 2,5 millió darabot
  • Megkezdi működését az USA formatervező központ
  • A Hyundai kifejleszti a világ első, üzemanyagcellás elektromos járműveknek szánt, ultra nagy nyomású hidrogén tárolórendszerét


2002

  • Piacra lép a Kínai gyártású Elantra
  • A Sonata elnyeri a J.D. Power „APEAL” díját
  • Megkezdi működését a kaliforniai formatervező és műszaki központ
  • A 2002-es koreai/japán FIFA labdarúgó világbajnokság hivatalos támogatója
  • A Chicagói Autószalonon bemutatkozik a HCD - 7 tanulmányautó


2001

  • Piacra lép a Tuscani (sportkupé), a Terracan és a Lavita
  • Santa Fe az első helyen végez az USA ügyfélelégedettségi felmérésén
  • A HMA elnyeri a J.D. Power Elnöki díját
  • Bemutatkozik Korea első üzemanyagcellás elektromos járműve, a Santa Fe
  • A Chicagói Autószalonon bemutatkozik a HCD - VI tanulmányautó


Szponzoráció

UEFA

„Elsőbbség a szuper drukkereknek”

Hyundai Fan Park

Az Európabajnokság ideje alatt a szurkolók Európa különböző nagyvárosaiban óriáskivetitőn követhették a mérkőzéseket, emellett ügyességi versenyek várták az idelátogatókat.

Digital Fan Park

A 2016-os európabajnokság hivatalos weblapja nyereményjátékokkal, videókkal, és a legfrissebb hírekkel várta az igazi szurkolókat.A Hyundai nyereményjátéka keretében április 15 és május 8. között 480 jegyet sorsolt ki a szurkolók között, majd ezt követően egy új i20 talált gazdára.

PGA Golf

A 2016 Hyundai Tournament of Champions keretein belül 2015 legrangosabb golf bajnokai mérhetik össze tudásukat a legendás Plantation Course pályán, Hawaiion.

A verseny alatt a nézők tesztelhették a az Equus, Genesis, Sonata, Santa Fe, Sonata Hybrid modelleket. A Hyundai kihasználva a szabadtéri marketing lehetőségeit, kiállitotta autóit a pályák mellett, a komplexum bejáratánál és a nézőtéren.

A művészet szolgálatában

A Hyundai 2016 júniusában 3 éves megállapodást kötött a világhírű amszterdami Van Gogh Múzeummal, melynek keretében a vállalat segítséget nyújt a múzeum anyagainak koreaira, ezáltal elősegítve, hogy a művészet minél több ember számára elérhetővé váljon. A cég két új IONIQ-ot biztosít a múzeum számára, melyeket Van Gogh ikonikus festményei által inspirált dekorációval tettek még izgalmasabbá és feltűnővé.





A képzőművészet elkötelezettjeként a Hyundai a londoni Tate Modern galériát, a kaliforniai LACMA-t és a szöuli Modern és Kortárs Művészet múzeumát is támogatja. Együttműködésben a Bloomberggel TV sorozatot indított Brilliant Ideas (Nagyszerű Ötletek) címmel, mely a modern művészetet mutatja be.

Pyeongchang 2018

A 2018-as téli olimpia Hivatalos Autószállítója a Hyundai lesz.